تعداد خودكشی‌های پایتخت در ١٠ روز به ٦ نفر رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، دختر از مدت‌ها قبل براي ديدن مادرش به او پيغام داده بود اما مادر پيشنهاد دخترش را براي ديدارش قبول نمي‌كرد. مدت‌ها گذشت و پيغام‌هاي دختر براي ديدار مادر يكي بعد از ديگري با جواب منفي مواجه شد. دختر افسرده شد و بيماري‌اش روز به روز شدت گرفت تا اينكه صبح روز ٦ ارديبهشت ماه پدر دختر بدن نيمه جان او را روي تختش پيدا كرد. پدر بعد از اينكه دخترش را با آن حال و روز روي تختخوابش مي‌بيند با خواهرزاده‌اش تماس مي‌گيرد و با هم او را به بيمارستان منتقل مي‌كنند. دختر بعد از چند ساعت از هوش مي‌رود و ١٠ روز بعد در حالي كه انتظار طولاني براي ديدار مادر بي نتيجه مي‌ماند، جان مي‌سپارد.
 
سجاد منافي‌آذر، بازپرس ويژه قتل شعبه سوم دادسراي جنايي تهران پيگيري اين پرونده را بر عهده گرفت. دومين خودكشي روز جمعه مربوط به مردي ٣٧ ساله است كه در يكي از باغ‌هاي كن خودش را به‌دار آويخت. او به انگيزه خودكشي به باغ رفته و با طنابي خود را حلق آويز كرد. همسايه‌ها در ساعت ١٦:١٥ دقيقه جسد بي جان مرد را روي طناب‌دار مي‌بينند و به كلانتري ١٤٢ كن اطلاع مي‌دهند. بعد از آن موضوع به بازپرس ويژه قتل محسن مديرروستا اعلام مي‌شود تا ادامه تحقيقات براي شناسايي هويت متهم و انگيزه خودكشي انجام شود.
 
خبر اين دو خودكشي در حالي اعلام شد كه در هفته گذشته دو مرد ميانسال و دو دختر ١٣ ساله اقدام به خودكشي كرده بودند. دكتر قاسم‌زاده روانشناس نوجوانان درباره علت‌هاي خودكشي در نوجوانان مي‌گويد: «در دوره نوجواني قدرت تاب‌آوري بچه‌ها براي تحمل مشكلات زندگي كم مي‌شود. انگيزه دختر جواني كه به علت نديدن طولاني مدت مادرش دست به خودكشي مي‌زند براي يك فرد ٣٠ ساله غيرمنطقي است ولي براي يك نوجوان در حدي بحران ساز است كه باعث خودكشي او شده است. نوجوان‌هايي كه خانواده يا مدرسه قادر به حل مشكلات‌شان نيستند به خشونت‌هاي اينچنيني پناه مي‌برند. آنها خشونتي را كه در جامعه و خانواده وجود دارد روي خودشان اعمال مي‌كنند و به اين شكل مي‌خواهند خود را براي هميشه خلاص كنند. آنها با زباني خاموش به جامعه‌اي اعتراض مي‌كنند كه مجالي براي حل مشكلات آنها نداشته است.
 
همين طور وقتي دختري ١٣ ساله به قصد خودكشي روي پل نيايش مي‌ايستد و تلاش نيروهاي اورژانس براي كمك به او نتيجه نمي‌دهد بايد علت را جايي ديگر جست‌وجو كرد. مشاوره براي نوجوانان زمان مخصوص به خودش را دارد. هميشه قبل از وقوع حادثه بايد از آن جلوگيري كرد. اين دختر بارها و بارها اين صحنه را جلوي چشم‌هايش ديده و وقتي براي حل مشكلاتش راه‌حلي پيدا نكرده تصميمش را عملي كرده است. مشاوره‌هاي پي در پي خانواده و مدرسه در سنين نوجواني مي‌تواند خطر خودكشي در نوجوانان را كم كند. حالا كه آمار خودكشي نوجوانان رو به افزايش است و زنگ خطر اين پديده منفي اجتماعي به صدا درآمده بايد مسوولان فكري به حال آن كنند تا اين موضوع تبديل به بحراني لاينحل نشود.
 
همچنين امان‌ا... قرايي مقدم جامعه‌شناس پديده خودكشي را اين طور بررسي مي‌كند: «خودكشي وقتي اتفاق مي‌افتد كه وابستگي و دلبستگي فرد به جامعه قطع شود. در اين حالت تمام انگيزه‌هايي كه فرد را به جامعه متصل مي‌كند از بين مي‌رود. بحران‌هاي اقتصادي در تمام جوامع يكي از عوامل اصلي خودكشي است. حالا كه مشكلاتي مانند افسردگي، خشونت و فقر، بستري را براي اپيدمي شدن خودكشي نوجوانان فراهم كرده بايد براي كنترل آن كاري كرد. يكي از عواملي كه مي‌تواند درصد خودكشي در جامعه را كم كند فعاليت‌هاي جمعي است، يعني فرد خود را در جرياني قرار دهد كه احساس تنهايي نكند و اميد به زندگي‌اش از بين نرود. »
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستجایگزینیِ نامناسب درختانتعداد خودكشي‌هاي پايتخت در ١٠ روز به ٦ نفر رسيد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

678

میهمان آنلاین

24563216

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA