گزارش دیوان محاسبات از طرح تحول سلامت/ بیش از 19 میلیارد تومان در جاهای غیر ضروری هزینه شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران از وضعیت نظام سلامت بود.
 
وی در ابتدا با اشاره به اشکال نظام های سلامت متکی بر پرداخت هزینه به ازای ارائه خدمت، اظهارداشت: اشکال اصلی این قبیل نظام های سلامت که ما هم از آن تبعیت می کنیم، تقاضای القایی است.
 
حریرچی با عنوان این مطلب که ۸۰ درصد مردم برای دریافت خدمات بستری توان مراجعه به بخش خصوصی را ندارند، گفت: ۱۵ درصد مردم با تکیه به بیمه تکمیلی می توانند مراجعه کنند و تنها در حدود ۵ درصد است که دغدغه ای برای رفتن به بخش خصوصی ندارند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی، تصریح کرد: وزارت بهداشت موافق سرمایه گذاری بخش خصوصی با ارائه تسهیلات و تضمین خرید خدمت است. بطوریکه ۷۰ درصد خدمات با تعرفه دولتی و ۳۰ درصد با بیمه تکمیلی ارائه شود.
 
وی همچنین از ارائه پیشنهادی مبنی بر احداث بیمارستان هایی با تعرفه بیمه تکمیلی خبر داد و گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که در جاهایی که امکانات باشد از منابع دولتی استفاده می کند و در مناطقی که امکانات دولتی نباشد، از بخش خصوصی برای ارائه خدمات سلامت به مردم استفاده می کند که البته با تعرفه دولتی خواهد بود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت توضیح داد: در واقع، وزارت بهداشت در جاهایی که بخش خصوصی خدمت ارائه می دهد، سوبسید می دهد و مردم با همان تعرفه دولتی خدمت می گیرند.
 
حریرچی با اشاره به خالی بودن ۴۰ درصد از ظرفیت تخت های بیمارستانی در بخش خصوصی کشور، گفت: ما می خواهیم از بخش خصوصی مولد استفاده کنیم و لذا، آنها می بایست با تجدید آرایش در نحوه تامین منابع مالی و قیمت هایی که مورد استطاعت مردم است، خدمت بدهند.
 
وی در ادامه به کسری بودجه وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: عمده مشکل ما دیرکرد بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه در تعامل با سازمان برنامه و بودجه هستیم، گفت: بر اساس ارزیابی هایی که ما داریم، تخصیص بودجه وزارت بهداشت از منابع مختلف در موعد زمانی باقی مانده از سال محقق خواهد شد و از این جهت، مشکل خاصی نداریم.
 
حریرچی در خصوص اتفاقات و حوادث اخیر در برخی بیمارستان ها، تاکید کرد: روند گزارش ها از خطاهای پزشکان بالا رفته است که البته دو نکته در این بین وجود دارد. نخست، شبکه مجازی است و دوم، فیلتر خبرنگار. یعنی اینکه تا چه اندازه صحت و سقم خبر تایید می شود و سپس منتشر می گردد.
 
سخنگوی وزارت بهداشت به گزارش دیوان محاسبات از هزینه کرد طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات، ۴ دهم درصد از کل بودجه ۴۸۰۰ میلیارد تومانی طرح تحول سلامت جای سئوال بوده است.
 
وی توضیح داد: ۴ دهم درصد می شود ۱۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان که عنوان شده در جاهای غیر ضرور هزینه گردیده است. در حالی که بر اساس قانون، وزارت بهداشت مجاز است تا یک درصد از اعتبارات بند الف را که می شود ۴۸ میلیارد تومان، با توجه به جاهایی که نیاز است، هزینه کند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به نامه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر بیماری زیکا در برزیل و برگزاری المپیک در این کشور، گفت: من از وجود این نامه خبر ندارم، شاید به معاونت بهداشت ارسال شده باشد. اما، آنچه مسلم است اینکه وزارت بهداشت بر اساس منابع خود، درباره اعزام تیم های ورزشی به این کشور برای حضور در المپیک، تصمیم می گیرد.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستگزارش دیوان محاسبات از طرح تحول سلامت/ بیش از 19 میلیارد تومان در جاهای غیر ضروری هزینه شده است


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4988

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

184

میهمان آنلاین

24506106

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA