۸۷ میلیون مترمکعب آب بعنوان حق آبه به زاینده رود اختصاص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست حمید ظهرابی افزود: براساس این برنامه هر ماه حدود ۱۰ میلیون متر مکعب آب از سد زاینده رود برای پایداری و حفظ اکوسیستم زاینده رود تخصیص می یابد.
 
وی با تاکید بر اهمیت تالاب گاو خونی، گفت: این حجم آب رها شده در پایین دست شهر اصفهان با دریافت پساب تصفیه خانه جنوب اصفهان به سمت تالاب بین المللی گاوخونی تداوم یافته و از ۲۸ آذرماه گذشته در ایستگاه هیدرومتری شاه کنار در هر ثانیه حدود یک و نیم متر مکعب مخلوطی از آب، پساب تصفیه شده و زهاب های کشاورزی به گاوخونی می ریزد.
 
مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به نقش مهم مردم برای احیای گاوخونی گفت: نکته مهم حفاظت از حق آبه این تالاب و رودخانه توسط کشاورزان شرق اصفهان است که به صورت گروههای مردمی به صورت شبانه روزی در اطراف رودخانه به گشت زنی پرداخته و از برداشت های غیرمجاز و غیرقانونی در طول مسیر جلوگیری می کنند.
 
وی یادآور شد که طی روزهای آینده سیستم پایش ایستگاه هیدرومتری شاه کنار که به مرحله بهره برداری رسیده برای پایش کیفی آب ورودی به تالاب افتتاح می شود.


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیست۸۷ میلیون مترمکعب آب بعنوان حق آبه به زاینده رود اختصاص یافت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

785

میهمان آنلاین

24563013

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA