هشدار احتمال فاجعه زیست محیطی درخرمشهر

به گزارش ایرنا «ولی الله حیاتی» عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان خرمشهر با حضور عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان، نشت میعانات نفتی از مخازن شرکت صابون سازی خرمشهر، تأمین نشدن آب تعدادی از روستاهای شهرستان با جمعیت بیش از 7500 نفر، تأمین نشدن زیرساخت های سایت 90 هکتاری و راه اندازی نشدن شهرک حمل و نقل خرمشهر را از مشکلات این شهرستان خواند.
 
وی در خصوص مشکلات زیست محیطی ناشی از نشت میعانات نفتی از مخازن شرکت صابون سازی خرمشهر، گفت: در پی بروز نشتی از مخزن شماره 7 شرکت صابون سازی خرمشهر و تخلیه 300 هزار لیتر ضایعات شیمیایی و مواد نفتی در محوطه این شرکت در روزهای اخیر، مهار نشتی و جلوگیری از ورود مواد به رودخانه کارون در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گرفت.
 
وی اضافه کرد: با پیگیری و همکاری شرکت توزیع فراورده های نفتی منطقه آبادان، اداره حفاظت محیط زیست و اداره کل مدیریت بحران و فرمانداری خرمشهر، پاکسازی مواد شیمیایی در محیط شرکت انجام شده و از نشت این مواد به رودخانه کارون جلوگیری شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشست، با بیان قدرت خورندگی بالای مواد نفتی ذخیره شده در مخازن شرکت تعطیل شده صابون سازی خرمشهر، افزود: مخازن این شرکت پیش از این به یک شرکت اجاره داده شده و هم اکنون برای شهرستان مشکل ساز شده است.
 
«احمدرضا لاهیجان زاده» تصریح کرد: ترکیب مواد ذخیره شده در این مخازن از نوع خطرناک بوده و لازم است در این خصوص تصمیم گیری شود.
 
وی، شمار مخازن شرکت صابون سازی را 11 مخزن خواند و گفت: از این مجموع، چهار مخزن دارای بیش از سه هزار و 500 متر مکعب موادشیمیایی است و احتمال نشتی و انفجار این مخازن وجود دارد. استاندار خوزستان نیز در این نشست، پیگیری حقوقی این موضوع از سوی دستگاه های اجرایی استان تا حصول نتیجه را خواستار شد.
 
عبدالحسن مقتدایی با بیان اینکه این مواد دارای قدرت خورندگی بالاست، افزود: لازم است، اداره کل مدیریت بحران استانداری، حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه ها تا حصول نتیجه حقوقی، برای تخلیه این مواد، چاره اندیشی کنند. در این شنست همچنین در خصوص تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز چند روستای شهرستان، راه اندازی شهرک حمل و نقل، مشکلات اداره آموزش و پرورش شهرستان و مشکلات آموزش و پرورش و تأمین اجتماعی بحث و بررسی و تصمیم گیری شد.
 
به گزارش ایرنا، به دلیل تعطیلی شرکت صابون سازی خرمشهر و توقف روند فعالیت ها، فرسودگی مخازن ذخیره مواد نفتی و ضایعات هیدروکربنیک، برخی مواقع نشتی در این مخازن ایجاد می شود. کارخانه صابون سازی خرمشهر سال 87 از سازمان بنیاد شهید منفک شده و به بخش خصوصی واگذار شد؛ کارفرمای کارخانه جدید به دلایل مشکلات مدیریتی نتوانست مطالبات مزدی و بیمه ای کارگران را پرداخت کند.
 
این واحد تولیدی حدود سه سال به دلیل مشکلات مدیریتی تعطیل است و کارگران در این مدت توانسته اند بخشی از حقوق خود را از طریق شکایت به مراجع قانونی و از طریق فروش دارایی های کارخانه دریافت کنند. کارگران مشغول به کار در کارخانه صابون سازی خرمشهر 120 نفر بودند.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستهشدار احتمال فاجعه زیست محیطی درخرمشهر


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1684

میهمان آنلاین

24556268

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA