اصلاح حدود مجاز خروجی دودکش صنایع پس از بیست سال

فرصت شش ماهه به صنایع برای اعمال استانداردهای جدیدرئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیات دولت بنا به عزم جدی برای کاهش آلودگی هوا، در جلسه دیروز خود با تصویب اصلاح حدود مجاز خروجی دودکش صنایع پس از بیست سال، به صنایع فرصتی شش ماه داد تا استانداردهای جدید در این خصوص را اعمال کنند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در همایش روز ملی هوای پاک که صبح امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته طی 27 ماه گذشته برای مقابله با آلودگی هوا، از مصوبه جدید و مهم دولت یازدهم در این زمینه خبر داد.
 
ابتکار افزود: دیروز یک هدف گذاری بسیار مهم مصوب شد و حدود مجاز خروجی دودکش صنایع پس از بیست سال مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری این موضوع که از سال ۱۳۷۴ تا کنون استانداردها و شاخص‌های خروجی هوای مربوط به صنایع و آلودگی هوا ناشی از این خروجی ها مورد اصلاح و بازنگری قرار نگرفته بود، خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مهم مدیریت کیفیت هوا، برخورداری از استانداردهای دقیق، روزآمد و جامع است.
 
اندازه گیری فلزات سنگین موجود در هوا برای نخستین بار در کشور
 
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: تصویب این هدف گذاری جدید در هیات دولت باعث می شود تا زین پس برای نخستین بار شاهد اندازه گیری فلزات سنگین، اکسیدهای ازت، فوران، دی اکسین ها، ناکس و به طور کلی منابع جدید آلایندگی همچون آلایندگی ناشی از فعالیت زباله سوزها در هوای کشور و هوای خروجی از دودکش صنایع باشیم.
 
وی گفت: صنایع مکلفند بر اساس زمان بندی در نظر گرفته شده و طی فرصت ۶ ماهه‌ای این استانداردها را به طور کامل اعمال کنند.
 
ابتکار با بیان این موضوع که پیش از این حدود مجاز آلایندگی برخی از صنایع دارای نواقص و ضعف هایی بود و تنها موارد معدودی از آلایندگی ها مورد اندازه گیری قرار می گرفت، تصریح کرد: با اجرای مصوبه جدید، شاهد کاهش قابل ملاحظه ای آلایندگی خروجی از صنایع خواهیم بود.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: کاهش حدود مجاز آلایندگی صنایع منجر به کاهش سهم آلایندگی این منبع در هوا خواهد شد.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستاصلاح حدود مجاز خروجی دودکش صنایع پس از بیست سال


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

881

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

167

میهمان آنلاین

24501999

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA