وعده نوبخت برای دستیابی به مدارس ایمن تا سال ۹۹

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: اجرای این سند بالادستی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
 
وی افزود: طراحی و تصویب سند تحول بنیادین حدود ۱۰ سال زمان برد که مرحله دوم آن نقشه راه و مرحله سوم موضوعات مربوط به اجرا است. اگر این نقشه راه وجود نداشت، بدون در نظر گرفتن پیش نیازها، حتماً شکست می خوردیم.
 
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین را سال ۹۳ تهیه کردیم و مبنای تحول در برنامه ششم توسعه که از سال ۹۵ اجرا می شود، همین سند است.
 
فانی با اشاره به زیرنظام های سند تحول بنیادین، بیان کرد: یکی از این زیرنظام ها، فضای آموزشی مناسب است که موجب ایجاد شوق و انگیزه در دانش آموزان می شود و اگر از امکانات و تجهیزات برخوردار باشند، یقیناً در فرایند یادگیری و یاددهی و روابط نسبتاً پایدار تاثیرگذار خواهد بود.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: عمر مفید ساختمان های آموزشی باید افزایش یابد، چرا که همچنان شاهد این هستیم که یک سوم فضاهای آموزشی در کشور غیراستاندارد است.
 
۱۰ درصد اعتبارات را باید برای تعمیر و نگهداری مدارس در نظر بگیریم
 
وی ادامه داد: باید ۱۰ درصد از اعتبارات را برای تعمیر و نگهداری در نظر بگیریم، چرا که یک سرمایه گذاری است و برایمان سود خواهد داشت.
 
فانی بیان کرد: مجموع اعتبارات استانی و ملی نوسازی مدارس، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان است و همچنین تعهدات خیرین بیشتر از ۸۰۰ میلیون تومان است که نشان می دهد به میزان ۳۰ درصد اعتبارات دولتی از سوی خیرین تعهد داریم.
 
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید به جای آغاز پروژه های جدید، تمام توان را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بگذاریم؛ چرا که اولویت دوم نیز تکمیل این پروژه ها است. اگر زودتر به نتیجه برسد، از استهلاک آن ساختمان کاسته و دانش آموزان از آن بهره مند می شوند.
 
وی با بیان اینکه اعتبارات استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس دائمی است، گفت: نیازی به بودجه سنواتی ندارد و برای سالهای آینده از امروز باید برنامه ریزی شود تا پیش از بازگشایی مدارس، در سال تحصیلی آینده سامانه های گرمایشی آماده باشند.
 
اگر برای دانش آموزان شین آبادی و درودزنی به موقع اقدام می کردیم اتفاقی رخ نمی داد
 
فانی با یادآوری اینکه هر بار به دانش آموزان شین آبادی و درودزنی فکر می کنم، متاثر می شوم، بیان کرد: مشکل این دانش آموزان ذهن و قلب ما را عذاب می دهد. زیرا اگر به موقع اقدام می کردیم، چنین اتفاقی رخ نمی داد.
 
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ضرورت دارد به انرژی های پاک و جدید توجه کنیم. هوشمندسازی سیستم های گرمایشی مدارس یکی از این موارد است. در ساعاتی که مدارس دایر نیست، موتورخانه های فراوانی داریم که اگر کار نکنند، سوخت مصرف نمی شود و هوا آلوده نخواهد شد.
 
وی با اشاره به نشست مشترکش با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین رئیس سازمان نوسازی مدارس، گفت: در این نشست درباره مدارس غیر استاندارد بحث شد و نوبخت قول داد تا در اعتبارات عمرانی سالهای مربوط به برنامه ششم، اعتبارات مناسبی برای تخریب، بازسازی و استاندارد سازی مدارس صورت گیرد که می توان با تخصیص اعتبارات مورد نظر در سال ۹۹ به مدارس ایمن دست یابیم.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی و محیط زیستوعده نوبخت برای دستیابی به مدارس ایمن تا سال ۹۹


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2081

میهمان آنلاین

24558240

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA