ایمن نبودن محیط کارعلت 80درصدحوادث برای کارگران

حسن غلامی اظهارکرد: تعداد کارگران ساختمانی مازندران که به علت ایمن نبودن محیط کار امسال حین کار جان خود را از دست داده اند 54 نفر و سال گذشته 80 کارگر بوده است.
 
وی سقوط از ارتفاع، سقوط اجسام، ریزش آوار و دیواره گودبرداری، سقوط بالابر و برق گرفتگی را از شایعترین حوادثی نام برد که کارگران ساختمانی با آن مواجه هستند. 
 
غلامی به اقدام اخیر مبنی بر پلمپ هشت کارگاه ساختمانی غیرایمن در شهرستان ساری با هماهنگی دادستان اشاره کرد و گفت: این گام نخست تداوم می یابد تا ایمنی در فضای کار کارگران ساختمانی فراهم شود.  
 
وی با بیان اینکه با همکاری دادستان شهرستان های مازندران کارگاه های ساختمانی غیرایمن پلمپ می شوند, این تصمیم را بدنبال افزایش و بروز حوادث حین کار برای کارگران اعلام کرد و افزود: بدلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در کارگاههای ساختمانی متاسفانه شاهد بروز حوادث دلخراش بخصوص فوت کارگران هستیم.  
 
به گفته رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برای جبران این نقیصه تلاش شده با همکاری نظام مهندسی دوره های آموزشی ایمنی در کار اجرا شود. 
 
وی گفت: به همین منظور ارتقا مهندسان و تمدید دفترچه کار کارگران ساختمانی منوط به گذراندن دوره آموزش ایمنی در کار است. 
 
براساس آمار ارائه شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکنون بیش از سه هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان و بیش از 10 هزار کارگر ساختمانی استان دردوره های آموزشی ایمنی در کار شرکت کرده اند. (ایرنا)
 


اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseایمن نبودن محیط کارعلت 80درصدحوادث برای کارگران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8106

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1889

میهمان آنلاین

24555389

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA