مانیتور آسیب‌دیدگی درختان در استان‌ها

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به توقف خشکیدگی درختان بلوط کشور به نقش جوامع محلی در مقابله با این بیماری تاکید کرد و گفت: وضعیت جنگل‌ها از طریق تصاویر ماهواره‌ای و مطالعات میدانی مانیتورمی‌شود و میزان و نوع آسیب‌دیدگی درختان در استان‌های مختلف روشن است.
 
 
ناصر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد خشکیدگی درختان بلوط، با اشاره به اینکه این خشکیدگی در حال حاضر متوقف شده ولی پیش‌بینی اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد کار دشواری است، افزود: تغییرات اقلیم در این مساله نقش پررنگی دارد، امور حفاظتی چون برداشتن فشار و کاهش بهره‌برداری از جنگل‌ها نیز حایز اهمیت است.
 
وی با بیان اینکه در مناطقی که درختان آن تحت تاثیر بیماری خشکیدگی هستند، ادارات کل حفاظت محیط زیست با همکاری جامعه محلی اقداماتی چون قرق و کاهش میزان دام را انجام داده‌اند، اظهار کرد: سعی داشتیم با این اقدامات فشار را از روی اکوسیستم برداریم، از سوی دیگر امیدواریم طبیعت هم با بهبود وضعیت بارندگی و ایجاد دمایی‌ نرمال به این روند کمک کند. در این صورت می‌توان پیش‌بینی کرد که به طور طبیعی این خشکیدگی کنترل شود.
 
قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه در جنگل‌ها و مراتع مقابله‌های شیمیایی و سم‌پاشی وجود ندارد، ادامه داد: جنگل‌ها را باید از راه‌های زیست محیطی و اکولوژیکی مدیریت کنیم. مجموعه اقدامات سازمان جنگل‌ها مثل کاهش فشار و تنک کردن و پرورش پایه‌های از بین رفته، بر اساس یافته‌های تحقیقاتی در مدل‌هایی است که در همه جای دنیا اعمال شده و متعارف است.
 
 
مقدسی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری آسیب‌های ناشی از خشکیدگی درختان را در چهار گروه آسیب‌دیدگی بسیار شدید، شدید، متوسط و ضعیف طبقه‌بندی کرده‌ است، گفت: یک میلیون هکتار درخت آسیب دیده در این چهار کلاس طبقه‌بندی شده است. وضعیت جنگل‌ها از طریق تصاویر ماهواره‌ای و مطالعات میدانی مانیتور می‌شود و میزان و نوع آسیب‌دیدگی درختان در استان‌های مختلف چون ایلام، خوزستان، فارس و لرستان روشن است.
 


اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseمانیتور آسیب‌دیدگی درختان در استان‌ها


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

3915

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

338

میهمان آنلاین

24505033

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA