سقف برج آزادی دوباره تخریب شد/تکمیل پنجمین تونل پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین روز این هفته جمعی از اعضای شورای شهر تهران از روند عمرانی پنجمین تونل شهر تهران بازدید کردند.
 
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از پروژه ساخت تونل شهدای غزه گفت: در حال حاضر این پروژه پیشرفتی ۹۵ درصدی داشته و پیش بینی می شود این پروژه در دهه فجر آماده بهره برداری شود.
 
وی در خصوص ۵ درصد باقیمانده از پروژه تصریح کرد: در حال حاضر تمامی کارهای تونل از جمله لاینینگ به اتمام رسیده است و در صورت نصب سیستم های تاسیساتی مورد نیاز و برچیدن کارگاه این پروژه آماده بهره برداری است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران مدت زمان اجرای پروژه را ۹ ماه دانست و گفت: در ابتدا قرار بود که اتوبان شهید حکیم از روی دریاچه چیتگر عبور کند که به دلیل مشکلات زیست محیطی و سایر مشکلات مرتبط با بزرگراه ها، مکان عبور این اتوبان به جنوب دریاچه شهدای خلیج فارس در نظر گرفته شد.
 
چمران ادامه داد: با توجه به اینکه عبور اتوبان تاثیرات منفی بسیار زیادی را بر جنگل دارد تصمیم گرفته شد که این اتوبان از زیر زمین و از طریق تونل به مسیر خود ادامه دهد.
 
در دومین روز هفته ، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شهر تهران، نسبت به تداوم روند قطع درختان پایتخت انتقاد کرد.
 
او در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران  با نمایش اسلایدهایی از قطع درختان مربوط به فضای سبز اطراف پایانه غرب، اظهار کرد: قطع درختان در این منطقه با برنامه ریزی صورت می گیرد بطوریکه درختان یکی در میان قلع و قمع می شوند.
 
وی با بیان اینکه روش قطع درختان در منطقه بیانگر وجود برنامه مدیریت شده برای نابودی فضای سبز است، اعلام کرد: شهرداری نواحی به وظایف نظارتی خود عمل نمی کنند از این رو شاهد نابودی درختان هستیم. نسبت به این رویه مجددا به شهردار تذکر می دهم.
 
این هفته آخرین وضعیت خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور که مدتی پیش توسط شهرداری تملک شده بود مشخص شد .
 
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: به دلیل نزدیکی خانه نیما یوشیج و خانه سیمین دانشور و جلال احتمال دارد با تملک خانه یوشیج محله را به پایگاه فرهنگی و ادبی تبدیل کنیم.
 
خلیل راحتی با بیان اینکه خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد سال گذشته توسط شهرداری تهران تملک شده و از آن پس اقدامات مربوط به مطالعه و مرمت بنا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر مرحله مشاوره طراحی خانه موزه به اتمام رسیده و گروه اقدامات مربوط به مرمت بنا را آغاز کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه بنای مذکور در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد و عملیات ساخت آن از ۲۸ بهمن ۱۳۳۱ تا ۲۹ خرداد ۱۳۳۲ به طول انجامیده است، اظهار داشت: در منزل این دو نویسنده بزرگ یک دستگاه روز شمار وجود دارد که جزییات روزانه و رویدادهای زمان حیات جلال آل احمد را ثبت و نشان می دهد.
 
راحتی در ادامه به تبدیل خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد به خانه موزه اشاره کرد و گفت: این خانه موزه نیاز به فضاهایی مانند گالری عکس، آمفی تئاتر و کتابخانه دارد. بر همین اساس خرید خانه های اطراف عمارت در دستور کار است تا با مساحت بیشتر ایده های بهتر را اجرایی کنیم.
 
وی به وجود عمارت شاعر معاصر، نیمایوشیج در همسایگی عمارت جلال آل احمد اشاره و عنوان کرد: با توجه به فاصله بسیار کوتاه فاصله میان خانه های این دو هنرمند، در نظر داریم تا با تملک خانه نیما یوشیج محله را به پایگاه فرهنگی و ادبی تبدیل کنیم.
 
این هفته میزان مرگ و میر تهرانی ها در ۶ ماهه نخست سال اعلام شد . مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۶۵۴۴ نفر در شهر تهران فوت شده اند، گفت: بيشترين علت فوت در پایتخت همچنان ايست قلبی است.
 
اکبر توکلی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۶.۵۴۴ زن و مرد در شهر تهران فوت شده اند، گفت: از این تعداد ۱۵.۲۹۶ نفر مرد، ۱۰.۴۸۸ نفر زن و  ۷۶۰ نفر هم نوزاد بوده اند که ۸.۳۷۰ فوتی در خارج از سازمان و ۱۸.۱۷۴ در مجموعه بهشت زهرا(س) دفن شده اند.
 
وی با تاکید بر اینکه کمترين گروه سنی فوت شدگان مربوط به رده سنی ۵ تا ۹ سال شامل بوده است، افزود: بيشترين فوت شدگان از نظر سني ۶۵ سال به بالا بوده به طوری که از ۱۴.۶۶۸ فوتی بالای ۶۵ سال ۷,۸۰۹ نفر مرد و ۶,۸۵۹ نفر زن بوده اند.
 
یک سالی از ساماندهی برج آزادی می‌گذرد اما هنوز نگرانی‌ها برای حفظ نماد پایتخت از بین نرفته است. به دلیل بارندگی‌های اخیر بخشی از سقف کاذب اتاق فرمان برج فرو ریخت. رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران به این اتفاق واکنش نشان داده و خواستار اتمام بازسازی برج تا قبل از مراسم ۲۲ بهمن شد.
 
احمد حکیمی‌پور با اشاره به ریزش بخشی از سقف برج آزادی، گفت: این برج در حال حاضر در حال مرمت و بازسازی بوده و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ جلساتی با حضور مسوولان مربوطه برای مرمت این برج انجام شد و قرار است تا پایان دی‌ماه و قبل از برگزاری مراسم دهه فجر کار مرمت این برج به پایان برسد که ظاهراً بارندگی‌های اخیر خساراتی را به این برج وارد کرده است.
 
مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم در این رابطه با بیان اینکه برج آزادی در اختیار بنیاد رودکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و شهرداری تهران دخل و تصرفی در نگهداری آن ندارد، گفت: وزارت ارشاد از شهرداری و شورای شهر درخواست کرده که برای رفع نم این طبقات اقداماتی را انجام دهیم.
 
او در خصوص جزئیات بخش‌های آسیب‌دیده برج آزادی گفت: قسمت‌هایی از کف برج طبقات منفی یک و پایین‌تر چند سالی بود که به دلیل برش‌های پیاپی نم می‌داد و به همین دلیل ریزش کرد.
 
به گفته عبداللهی، شهرداری بودجه‌ای ۱۰ میلیارد تومانی برای بازسازی کف و ایزوله کردن سقف‌های طبقات زیرین برج اختصاص داده است.
 
این هفته نایب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا کمیته ای تخصصی میان شورا و شهرداری برای بررسی مشکلات شفافیت مالی شهرداری ایجاد شود.
 
مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در سازمانی همچون شهرداری با حجم بالای عملیات مالی احتمال تخلف و خطا وجود دارد، افزود: برخی از تخلفات و خطاها ناشی از ساختار و سیستم مالی و برخی هم ممکن است عمدی باشد.
 
او با تاکید بر اینکه هرجا که تخلف صورت گرفته شورا قاطعانه برخورد می‌کند، گفت: در این موضوع که حق مردم و بیت المال مطرح است، ذره‌ای اهمال پذیرفتنی نیست و نه تنها شورا، بلکه شهردار تهران نیز در این موضوع اراده لازم را دارد.
 
طلایی با بیان اینکه برخی موارد ناشی از خطاهای سیستمی و کاری است که بنای ما اصلاح آن است، ادامه داد: باید پیگیری کنیم تا شرایط به وضعیت مطلوب رسیده و سیستم اصلاح شود.
 
او با بیان اینکه مدیران شهرداری باید موظف به ارائه کامل و به موقع اسناد شوند، گفت: باید رفتار طرفین متناسب شود و پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای مشترک و تخصصی میان شورا و شهرداری برای بررسی مجدد برخی موارد و روشن شدن کامل موضوعات تشکیل شود.
 
طلایی افزود: این کمیته می‌تواند راهکارهای عملی برای اصلاح امور و رسیدن به وضعیت مطلوب را به دور از هرگونه بزرگ نمایی اتخاذ کند.


اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseسقف برج آزادی دوباره تخریب شد/تکمیل پنجمین تونل پایتخت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8105

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

501

میهمان آنلاین

24551830

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA