اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص تجمع تعدادی از کارکنان این سازمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، در این اطلاعیه آمده است: در پی انعکاس سیاسی تجمع صنفی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در برخی رسانه ها لازم است مطالب زیر ارایه شود. با شروع دولت یازدهم، رویکرد جدیدی خلاف سنوات گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست شکل گرفت مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت بدنه کارشناسی تحت کارگروه های مختلف و اتاق های خرد جمعی که با انتخاب و رای کارکنان فعال شدند. این گروهها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های خرد و کلان محیط زیست کشور مشارکت داده شده و در بسیاری موارد نظر تخصصی و علمی کارشناسان به عنوان نتیجه نهایی مباحث مورد ارجاع قرار گرفت.

اما به رغم احترام به نقد و منتقدان، آنچه امروز شاهد آن بودیم نشان داد برخی با سوءاستفاده از فضای امن نقادی و آزادی بیان در دولت یازدهم که منجر به تکلم بدون لکنت همگان در فضایی آرام و به دور از شرایط امنیتی شده است، از بهره برداری های خاص سیاسی از اعتراضات صرفا صنفی کارکنان دولت نیز مضایقه نمی کنند.

حضور خبرگزاری صدا و سیما و رسانه های خاص مانند خبرگزاری فارس در تجمع صنفی امروز به رغم ممانعت نگهبانی موید آن است که اعتراضات مورد بحث سازماندهی جدید علیه دولت یازدهم و تلاشی نو برای ایجاد بحران در فضای رسانه ای کشور است. متاسفانه این رسانه ها به دعوت فردی وارد اجتماع امروز شدند که خود دارای پرونده تخلفات اداری هست.

همچنین این اقدامات در حالی به صورت وسیع از سوی رسانه های خاص داخلی و خارجی خاص پوشش داده می شود که هنوز یک سال از دیدار مقام معظم رهبری با مدیران و فعالان محیط زیست و تاکید ایشان بر نگاه فراجناحی به این حوزه و تلاش و عزم ملی برای رفع بحران های کنونی محیط زیست نگذشته و طی این مدت رسانه هایی با جهت گیری های سیاسی نه تنها از هیچ تلاشی در راستای تحقق بخشی به فرمایشات رهبری نداشته اند بلکه امروز با بهره برداری جناحی از حرکت صنفی عده ای قلیل کاملا نشان دادند که در پی خبرسازی بوده و برایشان تفاوتی میان طرفداری از بنزین های آلوده پتروشیمی و مشکلات معیشتی کارکنان سازمان وجود ندارد. در خبرهای منتشره از این تجمع نیز اطلاعات غلطی را مطرح کرده اند که البته بیش از آن از ایشان توقع نمی رود و مسبوق به سابقه است.

لازم به ذکر است سازمان حفاظت محیط زیست بارها از بررسی بی طرفانه و بدون غرض ورزی مدیریت محیط زیست طی بازه ده ساله ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴ و مقایسه عملکرد محیط زیستی دو دولت گذشته و کنونی استقبال کرده است و از این رو بسیار خرسند خواهد شد که دوستان منتقد مقیاس ها و شاخص های خود برای ارزیابی مدیریت محیط زیست در دولت کنونی را به صورت شفاف بیان کنند.

متاسفانه سال ها کم توجهی به اعتبارات، ساختار و جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست مشکلات فراوانی را برای کارکنان و مدیریت این نهاد حاکمیتی بر جای گذاشته است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز بارها ضمن تقدیر از همراهی و همکاری صمیمانه کارکنان و بدنه کارشناسی سازمان در ستاد و استان ها به رغم تنگناهای معیشتی و مالی بر نقش و جایگاه حساس سازمان در رسیدگی به مشکلات حاد محیط زیست کشور تاکید داشته است. ولی شرایط کنونی دولت یازدهم و کشور و محدودیت منابع اعتباری، همچنین آواری از مشکلات و بحران های متعدد در حوزه های مختلف که محیط زیست نیز از آن بی نصیب نمانده، مانع تغییر جدی در شرایط معیشتی و مالی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست می شود.

اگر چه تحت همین شرایط، تلاش برای بهبود وضعیت به صورت وسیع صورت گرفته و تخصیص ۳۰۰۰ امتیاز فوق العاده سختی کار به قشر زحمت کش محیط بان ناشی از جمله این تلاش ها بوده است.

در این حال مشکلات رفاهی و معیشتی کارکنان کماکان و از طرق مختلف از جمله تشکیل کمیته رفاهی با حضور نماینده کارکنان تا نهادینه سازی این امر پیگیری خواهد شد، چنانچه طی دوره اخیر این مشکلات مورد توجه و رسیدگی در حد توان و امکان دولت بوده است.



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseاطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص تجمع تعدادی از کارکنان این سازمان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

6408

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

25

میهمان آنلاین

24500419

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA