ارجاع پرونده تخلفات ۵۱ محصول تولید آبلیمو به مراجع قضائی

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر هدایت حسینی گفت: برنامه ارتقاء سلامت و کیفیت آبلیمو به دلیل وجود گزارشات فنی از دانشگاه های علوم پزشکی و ارزیابی محصولات سطح عرضه از سال گذشته به صورت یک برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این برنامه کنترل مستمر واحدهای تولید کننده آبلیمو و محصول آبلیمو در سطح عرضه انجام گرفته است.

حسینی اظهار داشت: به منظور اطمینان از سلامت و کیفیت آبلیمو در اولین قدم ضوابط صدور پروانه های بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به آنکه استفاده از روش های تولید قراردادی و نام های تجاری متعدد سبب بروز تقلبات و تخلفات در این صنعت شده بود محدودیت ها از این جهت با همکاری انجمن صنفی مربوطه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در ادامه کنترل مستمر و نمونه برداری های متعدد از سال گذشته از سطح عرضه بعمل آمد که بر اساس نتایج آزمایشات بعمل آمده با محصولات و واحدهای تولیدی مختلف برخورد شدیدی نشده است در حال حاضر در راستای اجرای این برنامه ۳ خط تولید آبلیمو در کشور بدلیل تخلفات متعدد توقیف و از تولید محصول ممانعت شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  در پایان خاطر نشان کرد: در تعداد ۵۱ محصول آبلیمو با نام های تجاری متفاوت موارد عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اثبات شده که از طریق دانشگاه های علوم پزشکی ناظر به این واحدهای تولیدی پرونده تخلفات به مراجع قضائی ارجاع شده است .

در عین حال تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می کنند که مصرف آنها مورد تایید سازمان غذا و دارو است که به دلیل کیفیت بالا حتی الامکان اعطا به نشان ایمنی و سلامت بعنوان یکی از نشان های عالی حوزه سلامت به آنها وجود دارد.

 

منبع : خبرگزاری مهــر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseارجاع پرونده تخلفاتتولید آبلیمومراجع قضائیسازمان غذا و داروضوابط فنی و بهداشتی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1617

میهمان آنلاین

24556025

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA