اخبار کوتاه محیط زیست در هفته ای که گذشت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در این گزارش به اخبار کوتاه محیط زیست کشور که در طول هفته جاری رخ داده است می پردازیم.

بازداشت ۴ شکارچی متخلف در شهرستان رودبار پیش از اقدام به شکار

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست رودبار طی عملیاتی با همراهی مامورین پلیس اطلاعات و امنیت، ۴ نفر شکارچی متخلف را که نیمه های شب جهت شکار غیرمجاز وارد عرصه های طبیعی این شهرستان شده بودند بازداشت نمودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در این باره گفت: از متخلفین سه قبضه  اسلحه گلوله زنی دوربین دار و یک قبضه اسلحه شکاری دو لول به همراه قطار فشنگ و مهمات مربوطه کشف و ضبط گزدید.

علی امیری اظهار داشت: متهمین پس از تنظیم صورتجلسه تخلف با استناد به ماده ۱۵ قانون شکار و صید به جرم شروع به شکار جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی شدند.

—————————————————————————————————————————————————————————–

عامل شکار غیرمجاز پنج باقرقره در خراسان جنوبی دستگیر شد

نیروهای یگان محیط زیست خراسان جنوبی حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این استان یک نفر شکارچی غیرمجاز را مشاهده و بازداشت نمودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این باره گفت: از این شکارچی متخلف لاشه پنج باقرقره به همراه یک قبضه اسلحه شکاری تک لول و مهمات مربوطه کشف و ضبط  شد.

مسعود مستقیم اظهار داشت: متهم به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی شده و علاوه بر مجازات جزایی می بایست مبلغ ۵ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نماید.

—————————————————————————————————————————————————————————–

نجات و رهاسازی یک روباه در خمینی شهر

به دنبال حمله و گرفتار شدن یک روباه در یکی از واحدهای مرغداری شهرستان خمینی شهر اصفهان، صاحب مرغداری حاضر به آسیب رساندن به روباه نشده و با آتش نشانی تماس گرفت.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خمینی شهر در این باره گفت: مامورین آتش نشانی نیز در محل مرغداری حاضر شده و روباه را زنده گیری نموده و به اداره محیط زیست خمینی شهر تحویل دادند.

حسین خادمی اظهار داشت: نیروهای محیط زیست نیز روباه را که در سلامت کامل بود به عرصه های طبیعی این شهرستان منتقل و در طبیعت رهاسازی نمودند.

—————————————————————————————————————————————————————————–

بازداشت صیادان بازگیر در سبزوار

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست محیط زیست سبزوار یک گروه صیاد بازگیر را در منطقه حفاظت شده پروند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی نمودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار در این باره گفت: متخلفین اهل بندر گناوه بوده و به همراه ۵ قمری و ۲ دلیجه دستگیر شدند. (صیادان بازگیر از دلیجه و قمری به عنوان طعمه به منظور جلب توجه پرندگان شکاری ازجمله شاهین، بحری، بالابان و غیره استفاده می کنند.)

محمد علی عمارلو اظهار داشت: تحقیق و بررسی با هماهنگی دادگستری جهت شناسایی و دستگیری سایر اعضای باند قاچاق پرندگان شکاری در سبزوار در حال پیگیری است.

—————————————————————————————————————————————————————————–

کشف دو سلاح قاچاق و دو اسلحه مجاز از متخلفین در نایین پیش از اقدام به شکار

نیروهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان سه شکارچی متخلف را قبل از اقدام به شکار بازداشت نمودند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نایین در این باره گفت: از متخلفین یک قبضه سلاح گلوله زنی ویک قبضه اسلحه کالیبر ۱۲ (دارای جواز حمل) به همراه ۳۴ تیر فشنگ و یک قبضه سلاح دولول قاچاق و یک سلاح دست ساز به همراه ۱۰ تیر فشنگ که در کوه مخفی گردیده بود را کشف و ضبط نمودند.

حسین اکبری اظهار داشت: در این رابطه سه متهم به جرم شروع به شکار جانوران وحشی و حمل سلاح غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseاخبار کوتاه محیط زیست در هفته ای که گذشتاخبار کوتاه محیط زیست کشور که در طول هفته جارینیروهای یگان حفاظت محیط زیست رودبار


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

1858

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24495869

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA