کارشناس سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛ ممنوعیت واردات نوشیدنی های پرشکر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس معصومه تکلو در خصوص ارتقاء نوشیدنی های میوه ای بدون گاز و گازدار ضوابط بهداشتی مربوطه با همکاری اداره کل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی در دست تجدید نظر می باشد که این موضوع در راستای کاهش شکر و افزایش درصد آبمیوه محتوی است که بزودی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: از طرفی جهت ارتقاء سلامت مصرف کنندگان در حال حاضر واردات محصولات نوشیدنی با شکر بالا از سال قبل متوقف شده است و نوشیدنی های میوه ای و درصد بالاتری از آبمیوه وارد کشور می شود.

تکلو گفت: تمامی واحدهای تولیدکننده دارای پروانه های بهداشتی ساخت کشور معتبر و واردکنندگان دارای مجوز ورود معتبر محصولات تولیدی و وارداتی آنها در زمان عرضه به بازار و ورود به داخل کشور مورد بررسی فنی و بهداشتی قرار گرفته و در صورت تایید اجازه عرضه و توزیع را دارند.

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه بیان داشت: در جهت ارتقاء کیفیت محصول آبلیمو نیز ویژگی های فنی و بهداشتی مربوطه در دست تجدید نظر است.

تکلو افزود: اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی با انجام نمونه برداری های مستمر از آبلیموی تولیدی از سطح عرضه نسبت به کنترل کیفیت و سلامت آبلیمو اقدام می نماید و در سال جاری تعداد قابل توجهی محصولات آبلیمو نامنطبق در سطح شناسایی شده و نسبت به جمع آوری آنها از سطح عرضه و برخورد از طریق مراجع ذی صلاح قانونی بعمل آمده است.



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseکارشناس سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛ ممنوعیت واردات نوشیدنی های پرشکرواردات محصولات نوشیدنی با شکر بالا از سال قبل متوقف شدهپروانه های بهداشتی ساخت کشور معتبر و واردکنندگان دارای مجوز ورود معتبر محصولات تولیدی و وارداتی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

1405

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

5

میهمان آنلاین

24495416

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA