احتمال بازگشت زائران دچار مصدومیت شدید حادثه مکه به کشور

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به حادثه مکه مکرمه، از احتمال بازگشت زائران ایرانی که در این حادثه دچار مصدومیت شدید شده اند، به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر امیرمحسن ضیایی صبح شنبه در حاشیه مراسم فوریت‌های بهداشتی در جوامع بزرگ که در هتل اوین برگزار شد، به حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه اشاره کرد و گفت: حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز گذشته بخشی از جرثقیل‌های اطراف مسجدالحرام به دنبال وقوع طوفان سقوط کردند و تعداد زیادی از زائران در این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که تا ساعت ۸:۳۰ صبح شنبه گزارش شده است، در این حادثه ۱۰۷ نفر کشته و ۲۳۰ نفر مصدوم شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: طی تماسی که با رئیس مرکز پزشکی حج هلال احمر داشتیم تا شب گذشته ۳۲ نفر از زائران ایرانی در این حادثه مصدوم و یک نفر جان باخت و امروز منتظر اخبار جدید هستیم.

وی با بیان اینکه مجروحان ایرانی به بیمارستان سعودی منتقل شدند گفت: طی هماهنگی‌هایی که انجام شد مجروحین ایرانی که وضعیت بهتری دارند قرار است به بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه منتقل شوند.

ضیائی ادامه داد: همچنین در تماسی که با وزیر بهداشت داشتیم، بنا شد زائرانی را که قابل انتقال هستند به سرعت منتقل کنیم تا درمان بهتری به آنها ارائه شود. بنابراین ما تمام توان خود را برای مراقبت از مصدومان ایرانی انجام می‌دهیم تا آنها را برای ادامه حج آماده کنیم، اما آنهایی که مجروحیت‌شان شدیدتر است را به داخل منتقل می‌کنیم.

وی درباره اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای کمک به مصدومان حادثه مکه، با بیان این مطلب که در حال دریافت اطلاعات هستیم، تاکید کرد: طبیعی است که در ارتباط مستقیم با وزارت بهداشت خواهیم بود و اگر لازم باشد حتما از امکانات آنها استفاده می‌کنیم تا افراد را به ادامه اعمال برسانیم. اما باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم، چرا که در حال حاضر اطلاعات کاملی نداریم و حتما طی تماس‌های امروز جزئیات را در اختیار رسانه‌ ها قرار می‌دهیم.

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseاحتمال بازگشت زائران دچار مصدومیت شدید حادثه مکه به کشوراحتمال بازگشت زائران ایرانیمصدومیت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4317

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

313

میهمان آنلاین

24498330

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA