"آب برای توسعه"، شعار کنفرانس سالانه جهانی آب

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کنفرانس سالانه جهانی آب از روز یکشنبه با شعار «آب برای توسعه» آغاز می‌شود. 2015، سالی حیاتی برای تعیین مسیر زیست‌محیطی زمین در آینده در نظر گرفته می‌شود.

با تغییر برنامه توسعه جهانی از اهداف توسعه هزاره (MDG) به اهداف توسعه پایدار (SDG)، دولت‌ها اولویت‌ها و اقدامات جدیدی را در نظر گرفته‌اند. در تمامی 17 موضوع اهداف توسعه پایدار، آب مسئله حیاتی به حساب می‌آید که در سلامت، تغذیه و اقتصاد زایا نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. زندگی بشر و دیگر گونه‌های جانوری و گیاهی به آب بستگی دارد.

همچنین با رشد جمعیت و ثروت، نیازهای غذایی و انرژی هم افزایش پیدا می‌کنند. تا سال 2030 میلادی زمین به 30 درصد آب، 40 درصد انرژی بیشتر و 10 درصد از زمین‌های کشاورزی موجود برای سوخت زیستی به منظور برطرف کردن احتیاجات آتی نیاز خواهد داشت. برخورداری از منابع آبی مطمئن و پایدار برای حفظ اقتصاد و رفاه آیندگان حیاتی است.

کارشناسان اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت با حضور در این کنفرانس تاکید خواهند کرد که آب تنها تعیین‌کننده نیست بلکه نقش عملکردی هم دارد. اکوسیستم‌های سالم آب همچون زیرساخت‌های طبیعی عمل می‌کنند به طور مثال پوشش گیاهی کرنا (مانگرو) از نواحی ساحلی در برابر طوفان حفاظت می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، راهکارهای لازم برای مدیریت بهینه آب در گروِ اعمال صحیح راه‌حل‌هایی است که برای این منظور تعیین شده‌اند. نتیجه به دست آمده از برنامه جهانی آب که اوایل سال جاری در کره جنوبی برگزار شد بر عملی کردن بحث‌ها و متحد شدن در تمامی بخش‌ها تاکید کرد.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآب برای توسعهشعار کنفرانس سالانه جهانی آبسازمان ملل


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

478

میهمان آنلاین

24564046

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA