بیشترین سطح اشتغال صنعتی به صنایع غذایی مربوط است، مردم شیر پاستوریزه مصرف کنند

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از کانون انجمن صنایع غذایی، رسول دیناروند در حاشیه بازدید از واحد صنایع لبنی افزود: صنایع لبنی ما فعال و بالنده و دارای جایگاه خوبی است و می تواند، هم نیاز داخل کشور و هم نیاز بازارهای صادراتی را تأمین کند.
وی، بازدید از واحدهای لبنیات اطراف تهران را با هدف حمایت از صنعت لبنیات عنوان کرد و گفت: از دید وزارت بهداشت، شیر و لبنیات آن هم از نوع کم چرب از جمله محصولاتی به شمار می آیند که حمایت از آن، توسعه تولید را ایجاد می کند و مصرف این کالاها به نفع سلامت مردم است.

** افزایش قیمت شیر، درست منعکس نشده است 
دیناروند افزود: اینکه وزارت بهداشت راغب است قیمت شیر افزایش یابد درست منعکس نشده است؛ معتقدیم باید قیمت شیر واقعی شود، البته دولت باید حمایت کند تا هزینه مصرف کننده کمتر شود زیرا صنعت نمی تواند زیان ببیند و کنترل قیمت نباید به گونه ای انجام شود که تولیدکنندگان شیر و صنعت لبنیات، تولید با کیفیت پایین داشته باشند.
رییس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: قیمت شیر پرچرب باید بالاتر باشد تا مردم به استفاده از شیر و مواد لبنی کم چرب تشویق شوند.

**سرانه 70 تا 90 لیتری مصرف شیر 
دیناروند افزود: سرانه مصرف شیر ما 70 تا 90 لیتر در سال است که باید بتوانیم 50 درصد این میزان را افزایش دهیم، البته در برخی کشورهای اروپایی سرانه مصرف شیر 300 لیتر در سال است، در مقابل، کشورهایی هستند که سرانه مصرف آن ها 30 لیتر است.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد که با افزایش ظرفیت هایی که در صنایع لبنی ایجاد می شود با تأمین نیاز کشورهای اطراف، بازارهای منطقه ای را حفظ کنیم البته هم اکنون صنعت لبنیات ما به ویژه در حوزه بستنی صادرات خوبی دارد.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: تخلف در هر صنعتی رخ می دهد که ما برخورد می کنیم اما مردم اطمینان داشته باشند که بیشتر محصولات صنعتی غذایی، سالم و مورد تأیید ما است.
دیناورند افزود: بیشتر تخلفات در صنایع کوچک لبنی است اما همه تخلفات در این صنایع نبوده است البته برخی مواقع تخلفات، عمدی نیست، مانند اصلاح هواساز و جابه جایی خط تولید از مواردی است که نمی توان گفت که تخلف عمدی به شمار می آیند.

**مردم، شیر پاستوریزه مصرف کنند
وی با اشاره به شیوع بیماری تب مالت در برخی استان های غربی کشورگفت: توصیه قطعی ما به مردم این است که فقط و فقط، شیر پاستوریزه مصرف کنند.
دیناروند ادامه داد: شیر پاستوریزه، بسته بندی و در سراسر کشور عرضه می شود و تحت نظارت است؛ ضمن اینکه اطمینان به سلامت این شیر، صدها برابر بیشتر از شیری است که به صورت سنتی و فله عرضه می شود.
معاون وزیر بهداشت، اضافه کرد: نظارت بر سلامت و کیفیت غذا بر عهده سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است از این رو علاقه مند نیستیم مردم، شیر و لبنیات سنتی مصرف کنند زیرا هیچ گونه نظارتی بر سلامت و کیفیت آن ها وجود ندارد.
دیناروند همچنین گفت: از بابت کیفیت و سلامت صنایع لبنی، خیال مردم راحت باشد البته ما هم به وظایف نظارتی خود عمل می کنیم.
وی ادامه داد: به هیچ عنوان علاقه مند نیستیم مراکز سنتی لبنی را تعطیل کنیم؛ اما به مردم اعلام می کنیم شیر پاستوریزه مصرف کنند؛ البته با عرضه شیر به صورت سنتی و فله صد در درصد مخالفیم.
دیناروند اضافه کرد: مردم در بقیه فرآورده های لبنی مردم می توانند از عرضه فله ای مصرف کنند اما نظارت دولت بر حوزه صنعت لبنیات انجام می شود.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseسازمان غذا و داروبیشترین اشتغالصنایع غذاییشیر پاستوریزهسرانه مصرف شیر


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

909

میهمان آنلاین

24562815

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA