نقش والدین در حفظ سلامت دندان های کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، محققان معتقدند بهترین غذاها برای حفظ سلامت دندان ها میوه، سبزی، استفاده از غلات کامل، لبنیات و پروتئین ها است. عقیده بر این است که میزان قند موجود در غذاهای طبیعی به مراتب کمتر از غذاهای فراوری شده و صنعتی است و این قند می تواند تاثیر مخربی بر سلامتی دندان ها داشته باشد.

وظیفه پدر و مادر اینست که خودشان هم در منزل از این نوع غذاها استفاده کنند و مادر که برنامه ریزی تغذیه خانواده بر عهده اوست نقش مهمی در این زمینه ایفاء می کند. عادات غذایی بچه ها از کودکی شکل می گیرد و هرچه پدر و مادر بخورند بچه ها هم از آنها الگو می گیرند.

مادر باید مطمئن شود که میوه و لبنیات جزئی مهم از غذایی است که کودک با خود به مدرسه می برد. میوه می تواند تا حد زیادی عطش بچه ها برای مصرف مواد شیرین را کم کند و لبنیات می تواند با تامین کلسیم موجب قوی تر شدن استخوان ها و دندان ها شود. مصرف غذاهای شیرین بخصوص آنها که به دندان می چسبند مثل شکلات یا آبنبات ها می توانند ایجاد پوسیدگی دندان ها را سریعتر کنند.

بچه ها عاشق تقلید کردن هستند. از همان اوان کودکی باید مسواک زدن شبانه و مسواک بعد از صبحانه به همراه والدین انجام شود تا بچه ها یاد بگیرند روش درست مسواک زدن چیست.

مراجعه مرتب در زمان کودکی به دندانپزشک بسیار مهم است چون دندانپزشک می تواند با اقداماتی خاص مانند فلوئورتراپی یا مسدود کردن شیارهای دندانی تا حدود زیادی مانع از بروز یا پیشرفت پوسیدگی دندان ها شود.

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseدنداننقش والدین در حفظ سلامت دندان های کودکانسلامت دندان های فرزندان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

458

میهمان آنلاین

24564205

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA