اعلام آمادگی 5 کشور برای شرکت در جشنواره منطقه ای رسانه های ملی سلامت

به گزارش وب دا، مديركل دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اینکه این جشنواره هم اکنون در مرحله فراخوان دارد از اعلام آمادگی 5 کشور حوزه مدیترانه شرقی برای حضور در این جشنواره خبر داد و افزود: رسانه ها تولیدات تصویری و دیجیتال پژوهشها و برنامه های خود در خصوص فرهنگسازی در حوزه سلامت در این جشنواره ارائه می كنند.

دكتر فاطمه رخشاني با اشاره به نقش مهم آموزش و شیوه های آموزشی در اطلاع رسانی سلامت، اظهار داشت: استفاده از بسترهای موجود فناوری مانند تلفن همراه یكی از اصلی ترین برنامه های دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است.

وی از ایجاد كلوپ برای بیماریها و مسایل بهداشتی مختلف خبر داد و اضافه كرد: كاربران تلفن همراه با ورود به این كلوپ ها می توانند اطلاعات لازم را دریافت كنند.

مديركل دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت بر جذابیت پیام های سلامت تاكید و تصریح كرد: استفاده از هنرمندان و نویسندگان برای ایجاد سرگرمی و ماندگاری آموزش های سلامت یكی دیگر از برنامه های دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی است.

دكتر رخشاني گفت: طراحی بازیهای رایانه ای با موضوع سلامت كه از جذابیت لازم نیز برخوردار باشند امسال مورد توجه و در دستور كار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی سمنان در این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره درگیر كردن ذهن افراد جامعه با مساله سلامت بوده است.

دكتر جعفر جندقي افزود: انسان امروز با موج بیماری های غیرواگیر مواجه است و با رشد جمعیت این گونه بیماریها نیز رو به افزایش است.

وی مصرف دخانیات، كم تحركی و حوادث ترافیكی را از مهمترین معضلات بهداشتی امروز جامعه عنوان و خاطرنشان كرد: بیش از 60 درصد از مرگ و میرها در جوامع در حال توسعه به دلیل عوارض قلبی، حوادث و سرطان ها اتفاق می افتد.

وی اظهار داشت: نوع و سبك زندگی نقش مهمی در سلامت انسان ها دارد و با ارائه پیامهای مناسب سلامت می توان كمك شایانی به روش زندگی افراد كرد.




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

910

میهمان آنلاین

24562842

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA