تعهد کنیا به کاهش 30 درصدی انتشار کربن تا 2030

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کنیا در رتبه‌بندی کشورهای تولیدکننده کربن و در مقایسه با سنگاپور و مغولستان، کمترین سهم را در انتشار این گاز گلخانه‌ای دارد اما اقدام فوق بر این واقعیت تاکید دارد که کشورهای در حال توسعه نیز می‌توانند بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی توسعه پیدا کنند.

دولت کنیا متعهد شده است با گسترش استفاده از انرژی خورشیدی، بادی و «زمین‌گرمایی»، رساندن وسعت پوشش جنگلی این کشور به رقم 10 درصد و کاهش وابستگی به سوزاندن چوب تا سال 2030، میزان انتشار کربن را تا 30 درصد کاهش دهد.

«محمد آدوو»، یکی از کارشناسان مطالعات جوی در کنیا گفت: این کشور خیلی زودتر از کشورهای ثروتمندتری که موظف هستند به دنبال چنین اهداف بلندپروازانه‌ای برای مقابله با افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای باشند، دست به کار شده و تعهدات خود را مطرح کرده است.

به گفته آدوو، این کشور در حال سرمایه گذاری روی انرژی تجدیدپذیر است.

به گزارش روزنامه گاردین، مقامات کنیایی برآورد کرده‌اند که دولت این کشور طی 15 سال آینده به 40 میلیارد دلار نیاز خواهد داشت تا به اهداف فوق دست پیدا کند و بخشی از آن در قالب کمک‌های خارجی تامین می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseکنیامیزان انتشار کربنکاهشمتعهدانرژی خورشیدیبادیزمین گرمایی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1557

میهمان آنلاین

24555691

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA