خطر اسیدی شدن آب‌های قطب شمال برای نرم‌تنان

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق پیش‌بینی این کارشناسان، سطح اسید موجود در آب‌های قطب شمال تا سال 2030 به اندازه‌ای بالا می‌رود که سلامت نرم‌تنان را به خطر انداخته و همچنین با تداوم گرمای جهانی، فرآیند اسیدی شدن اقیانوس‌ها تشدید می‌شود.

«جرمی ماتیس» از آزمایشگاه زیست‌محیطی دریایی اقیانوس آرام گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد طی 15 سال آینده ترکیب شیمیایی موجود در این آب‌ها از کلسیم کربنات به میزان کافی اشباع نخواهد شد تا نرم‌تنان ساکن این اقیانوس‌ها شامل خرچنگ‌ها و حلزون‌های دریایی بتوانند در زمان‌های مشخصی از سال، پوسته‌ها و صدف‌های خود را ساخته و آنها را حفظ کنند.

زمانی که اقیانوس‌ها میزان زیادی از CO2 اتمسفر را جذب کند، سطح اسیدی شدن آب نیز افزایش پیدا می‌کند و با افزایش اسید در نهایت کربنات نمی‌تواند به سطح اشباع برسد. در این شرایط صدف‌های این جانواران پوسیده می‌شود و امکان ترمیم آنها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، کارشناسان می‌گویند: تغییرات ناشی از اسیدی شدن اقیانوس‌ها نه تنها بر فرآیند صدف‌سازی این جانوران تاثیر می‌گذارد بلکه اکوسیستم دریایی را نیز دچار مشکل می‌کند.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseافزایش سطح اسیدآب‌های قطب شمالسلامت نرم‌تنان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2081

میهمان آنلاین

24558299

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA