وقوع دو پس لرزه شدید در اندونزی

موسسه ژئوفيزيک آمريکا اعلام کرد: اين زلزله ساعت 08:38 به وقت گرينويج در عمق 33 کيلومتري و در فاصله 430 کيلومتري جنوب غربي پاندا آچه بزرگترين شهر ايالت پاندا آچه روي داد.

اين موسسه افزود: هشدار درباره وقوع تسونامي در اقيانوس هند اعلام شده است.

تايلند سواحل خود در درياي اندمان را درپي وقوع اين زمين لرزه تخليه کرد و در هند و سريلانکا نيز هشدار درباره وقوع تسونامي اعلام شد.

در همين حال، خبرگزاري رويترز از وقوع دو پس لرزه قوي در اين منطقه خبر داد به گونه اي که اولين پس لرزه با شدت 8.6 ريشتر در عمق 22 کيلومتري و دومين پس لرزه با شدت 8.2 ريشتر در عمق 16 کيلومتري روي داد.

اداره بلاياي طبيعي اندونزي اعلام کرد که جريان برق در ايالت پاندا آچه قطع شده است و مردم از بيم وقوع تسونامي در مناطق مرتفع تجمع کرده اند و آ ژيرهاي خطر به صدا در آمده است.

سوتوبو سخنگوي اداره بلاياي طبيعي گفت: برق قطع شده و ازدحام عبور و مرور در راههاي منتهي به مناطق مرتفع ايجاد شده است و صداي آ ژيرها در همه جا به صدا درآمده و نواي قرآن کريم از بلندگوهاي مساجد درحال پخش است.

ساکنان شهر بانکوک پايتخت تايلند و جنوب هند نيز گفتند که آنها زلزله را احساس کردند و صدها کارمند، دفاتر خود در شهر بنگلور هند را ترک کردند.

دولت هند نيز همراه با سريلانکا و تايلند درباره تسونامي هشدار داد.

مرکز هشدار تسونامي هند درباره ارتفاع موج ها در سواحل شرقي خود هشدار داده و گفته است که پيش بيني مي شود که امواجي به طول 6 متر به مناطقي در سواحل شرقي هند برسد.

در همين حال، ساکنان سريلانکا نيز امروز چهارشنبه زلزله را احساس کردند و کارمندان شهر کلمبو پايتخت اين کشور از دفاتر خود فرار کردند.

ساکنان جزيره پوکيت در جنوب تايلند نيز وقوع زمين لرزه امروز را احساس کردند.

موسسه ژئوفيزيک و هواشناسي اندونزي از رسيدن موج هايي به ارتفاع 80 سانتيمتر به سواحل غربي جزيره سوماترا درپي وقوع زلزله امروز خبر داد.

مسئولان تايلند نيز از رسيدن موج هايي به ارتفاع 10 سانتيمتر به سواحل غربي اين کشور در نتيجه زلزله خبر دادند و تاکيد کردند که هشدار درباره وقوع تسونامي همچنان پابرجاست.

زلزله امروز تقريبا در همه منطقه اي روي داد که در 26 دسامبر سال 2004 ميلادي شاهد وقوع زمين لرزه اي به قدرت 9.1 ريشتر بود.

اين زمين لرزه باعث ايجاد موج هاي سهمگين شد که باعث کشته شدن 170 هزار نفر در سوماترا شد.

اين موج ها همچنين مناطق ديگري از اقيانوس هند را درنورديدند و در سال 2004 ميلادي باعث کشته شدن 230 هزار نفر در 13 کشور اطراف اقيانوس هند از جمله تايلند و سريلانکا و هند شدند.




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1740

میهمان آنلاین

24555532

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA