خطرات آب شیرین کن ها برای زیست بوم خلیج فارس

داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در خصوص آب شیرین کن در خلیج فارس گفت: لازم است که در وهله اول منابع آب در کشور مدیریت شود.

وی با اشاره به تاثیر منفی توسعه آب شیرین کن ها در خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به خشکسالی موجود در کشور استفاده از آب شیرین کن ها اجتناب ناپذیر است. اما متاسفانه توسعه آنها بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان محیط زیست تصریح کرد: متأسفانه تمام بخش های کشور برای جبران کاستی ها و اجرای پروژه ها بدون ارزشگذاری زیستگاهها طبیعی و در نظر گرفتن عواقب فشار مضاعف بر محیط زیست این بخش را هزینه می کنند.

میرشکار افزود: در حالی که اجرای پروژه ها بدون ارزیابی زیست محیطی در طی سال های اخیر فجایع جبران ناپذیری به ویژه در محیط زیست دریایی کشور به بار آورده اما باز هم مشاهده می شود وزارت نیرو بدون توجه به مدیریت صحیح ۹۰ درصد از منابع آبی که در بخش کشاورزی و صنعت هدر می رود با جدیت پروزه آب شیرین کن ها در خلیج فارس را که اثرات بسیار زیانباری بر آبزیان و زیست بوم دریایی دارد را، دنبال می کند.

وی یادآور شد: این در حالی است که با وجود پیگیری های سازمان محیط زیست سالهاست تصفیه خانه فاضلاب شهر های ساحلی که وزارت نیرو متعهد به راه اندازی آنها شده بود، مغفول مانده است.

 

منبع : خبرگزاری مهــر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآب شیرین کن هاخطراتزیست بوم خلیج فارسوزارت نیرو


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

630

میهمان آنلاین

24563402

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA