افزایش 12 درصدی تفکیک از مبداء در تهران

دکتر حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که از زمان تشکیل کمپین آسمان آبی و زمین پاک تفکیک پسماند از مبداء 12 درصد افزایش داشته است، افزود: نشان دادن اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی در کنار سازمان‌ها از جمله دستاوردهای این سازمان بوده است.

وی با اشاره به پیوستگی عملکردهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در یک جامعه، بالا بودن میزان کمی و کیفی هر یک از این سه نوع عملکرد در کنار و به موازات یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما متاسفانه در دنیای امروز مسائل سیاسی و اقتصادی، محیط زیست بشری را تا حد زیادی تحت الشعاع خود قرار داده، به طوری که در مواردی محیط زیست پس از سیاست و اقتصاد در اولویت های بعدی جای گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به این که مسئولان دریافته‌اند که نمی‌توان حفاظت از محیط زیست را امری تجملی دانست و در اولویت‌های دست چندمی قرار داد، افزود: آنها دریافته‌اند که نمی‌توان مسئولیت مبارزه برای حفظ محیط زیست را صرفاً بر دوش یک سازمان یا ترکیبی از چند نهاد دولتی قرار داد؛ بلکه باید با آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، شهروندان به سمت حفظ محیط زیست ترغیب شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این‌که افزایش جمعیت و رشد مصرف‌گرایی مدیریت پسماندها را با پیچیدگی‌هایی مواجه کرده است، افزود: روزانه در شهر تهران در حدود 5500 تن پسماند خانگی و 1500 تن پسماند لجن و سرشاخه، بیش از 40 هزار تن پسماندهای ساختمانی و عمرانی و حدود 85 تن پسماندهای بهداشتی و درمانی تولید و جمع آوری می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمدیریت پسماند شهرداریافزایش تفکیک از مبداءتهرانکمپین آسمان آبی و زمین پاک


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

1087

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24495098

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA