دومین حادثه در پالایشگاه شازند به فاصله یک هفته

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی ساعاتی پیش درباره حادثه دیروز پالایشگاه شازند اعلام کرد: «حال ۳ نفر از مصدومین وخیم است و در قسمت مراقبت‌های ویژه تحت مداوا قرار دارند، ۳ مصدوم دیگر در بخش اورژانس بستری و تحت درمان می‌باشند و دو نفر از مصدومین نیز بعد از دریافت خدمات درمانی صبح امروز از بیمارستان ترخیص شدند

گفتنی است ۷ کارگر پالایشگاه امام خمینی شازند اراک صبح روز ۷ اردیبهشت بر اثر نشت گاز در واحد آب ترش این مجتمع صنعتی به بیمارستان امیرالمومنین منتقل شدند. دو تن از این کارگران‌‌ همان روز به صورت سرپایی مداوا شدند اما ۵ کارگر دیگر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند. از این ۵ کارگر سه تن جان باخته و دو کارگر دیگر از بیمارستان مرخص شدند.

حادثه پانزدهم اردیبهشت

همچنین ۸ کارگر دیگر پالایشگاه امام خمینی شازند ظهر روز 15 اردیبهشت بر اثر گارگرفتگی در واحد تصفیه ته مانده نفت خام به بیمارستان امیرالمومنین اراک منتقل شدند. مصدومان این حادثه از نیروهای پیمانکاری پالایشگاه هستند که در حال تخلیه کاتالیت از راکتور دچار مسمومیت با گاز ازت شدند. لازم به ذکر است تعداد کارگران مصدوم این حادثه روز گذشته چهار نفر اعلام شده بود.

«عباس سلیمانی»، مدیر روابط عمومی پالایشگاه شازند اراک در توضیح حاثه دیروز به ایلنا گفت: یکی از کارگران پیمانی در حین تعمیرات واحد ۱۴ پالایشگاه تعادلش را از دست داد و دچار گازگرفتگی شد و همکاران او که احساساتی شده بودند در صدد نجات او بر آمدند که تلاش آنها این حادثه را رقم زد.

او تصریح کرد: با توجه به گستردگی کار و زیاد بودن تعداد واحدهای تعمیراتی، این اتفاقات طبیعی است. ما برای اولین بار پیچیده‌ترین تعمیرات اساسی را در کشور انجام می‌دهیم بنابراین این حوادث طبیعی است.

در همین رابطه، «مجید عسگری»، فرماندار شازند به ایلنا گفت: کمیته‌ای با حضور مدیرکل امنیتی استانداری، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل کار و مدیرعامل پالایشگاه برای پیگیری حوادث پالایشگاه شازند تشکیل شده است که مسئولیت این کمیته بر عهده من قرار دارد. هم اکنون در حال بررسی این دو حادثه هستیم. دیشب هم جلسه داشتیم. گزارش کار‌شناسان وزارت کار، پیمانکار تعمیرات اساسی و کارفرما را به زودی اخذ می‌کنیم، دلایل این حادثه از چهار بعد فنی، ایمنی، نحوه برخورد با مصدومین و انتقال آنها به بیمارستان و بحث صلاحیت‌های ایمنی پیمانکار در حال بررسی است. هنوز به صورت شفاف در حادثه اول درباره مقصر یا مقصرین به نتیجه نرسیده‌ایم اما در ابتدای هفته آینده کلیاتی را اعلام می‌کنیم.


منبع : خبرگزاری ایلنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحوادث کاردومین حادثهپالایشگاه شازنداراکگازگرفتگی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5637

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

106

میهمان آنلاین

24506757

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA