شهردار منطقه 15 تهران: نمی‌توانیم کارخانه سیمان را انتقال دهیم

دکترعلی‌اکبر انجمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «شهری » خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص مشکلات زیست محیطی جنوب تهران اظهار کرد: درباره مسائل زیست محیطی کارخانه سیمان، سال گذشته جلساتی را با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار کردیم ولی شرایط کارخانه سیمان به گونه‌ای نیست که جابجا شود؛ بلکه باید فیلتر، محیط و فضای کارخانه و نیز ضوابط زیست محیطی که از آلایندگی آن می کاهد، رعایت شود.

وی با اشاره به تعطیلی گود سیاه‌کوه در سال گذشته گفت: آلودگی گود سیاه کوه در بزرگراه امام رضا(ع) اگر بیشتر از کارخانه سیمان نباشد کمتر از آن هم نبود؛ چراکه تخلیه روزانه 1200 تا 1400 کامیون نخاله در این محل انجام می شد که با پی‌گیری‌های سال گذشته تخلیه نخاله در این محل از تاریخ 25 اسفند ماه تعطیل شد و آلودگی زیست محیطی آن به حداقل رسید.

شهردار منطقه 15 همچنین با اشاره به ساماندهی اوراقچی های شوش تصریح کرد: مجموعه ای در منطقه 20 در حال آماده سازی است تا صنوف و اوراقچی ها را به آن محل انتقال بدهیم.

انجمنی با بیان این‌که در منطقه 15 زمین خواری به شکل چشم‌گیری وجود ندارد، گفت: ما در محدوده حریم منطقه، دو نقطه جمعیتی خاورشهر و قیام‌دشت را داریم که ساخت و ساز در این دو نقطه بر اساس طرح تفصیلی است.

شهردار منطقه 15 در خصوص تعامل بین سازمان ها و ارگان‌ها نیز اظهار کرد: تعاملات در این خصوص به گونه ای است که ماهی یکبار جلساتی با طرح انضباط اجتماعی را با حضور سرکلانتر، کلانتری ها، دادستان و مسئولان شهرداری منطقه برگزار می‌کنیم و نتیجه این تعاملات رفع معضلاتی مانند سد معبر در این منطقه است.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseشهردار منطقه 15کارخانه سیمانفیلترآلودگیگودسیاه کوهجنوب تهران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1605

میهمان آنلاین

24555864

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA