انتقاد رییس بخش نفرولوژی بیمارستان شریعتی از حذف یارانه بیمارستان ها

رییس بخش نفرولوژی بیمارستان شریعتی با انتقاد از حذف یارانه بیمارستان ها، گفت: بر اساس سیاست های تعیین شده قرار بود ۱۰ درصد از درآمدهای ناشی از حذف یارانه ها صرف اقدامات زیربنایی نظیر بهداشت، اقتصاد و درمان شود که پرداخت نشدن این مبلغ هزینه های درمان را بر دوش مردم سنگین کرده است.

دکتر ایرج نجفی در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: با حذف یارانه ها، هزینه های بیمارستان ها ۴۰ درصد افزایش یافت و این هزینه ها را مردم پرداخت می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه های درمان در کشور توسط بیماران پرداخت می شود، افزود: قبل از حذف یارانه های بیمارستان ها ۸۰ درصد هزینه های درمان توسط بیمه ها پرداخت می شد و بیماران فقط ۲۰ درصد هزینه ها را از جیب خود پرداخت می کردند.

این رییس بخش نفرولوژی بیمارستان شریعتی ادامه داد: در شرایط فعلی، بیمه فقط ۳۰ درصد هزینه های درمان را متقبل می شود و ۷۰ درصد مابقی توسط خود بیمار تامین می شود.

دکتر نجفی همچنین با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت تنها ۲۵ درصد از هزینه های خود را از خزانه دولت تامین می کند، گفت: بر اساس سیاست های تعیین شده قرار بود ۱۰ درصد از درآمدهای ناشی از خذف یارانه ها صرف اقدامات زیربنایی نظیر بهداشت، اقتصاد و درمان شود به طوری که این مبلغ ۳۰ هزار میلیارد از ۹۰ هزار میلیار درآمدهای یارانه ها می شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت تاکنون به تعهدات خود در خصوص پرداخت درآمدهای یارانه ها به وزارت بهداشت عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت معوقات وزارت بهداشت از سوی دولت و بی اعتنایی دولت در عمل به تعهدات خود در قبال این وزارتخانه، فشار هزینه بر مردم بخصوص قشر فقیر جامعه در تامین سلامت خود را بیش از پیش سنگین و طاقت فرسا کرده است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: بودجه سال ۹۱ وزارت بهداشت با ۲۰ درصد کاهش و بدون در نظر گرفتن معوقات پرداخت نشده دولت تعیین شده است.

 

ایسنا




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

507

میهمان آنلاین

24563719

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA