معرفی 50 صنعت سبز در روز زمین پاک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، سعید متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری روز زمین پاک که پیش از ظهر امروز برگزارشد، مدیریت فاضلاب، مدیریت آب ، مواد زائد، آلودگی ها و شاخص های زیست محیطی را از شاخص های انتخاب صنعت سبز عنوان کرد و گفت: از طریق سیستم مکانیزه و سایت سازمان صنایع ثبت نام کردند و مستندات ارائه شده کنترل و بر اساس اصول علمی و آماری صنایع سبز انتخاب شدند.

حدود 20 در صد از زباله ها در ایران تفکیک می شوند

متصدی با تاکید بر اینکه ساماندهی پسماند های ساحلی در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد، گفت: در قالب تفاهم نامه با وزارت کشور داشتیم برای کلیه مراکز این استان ها برنامه مدیریت پسماند تدوین شد.

وی با بیان اینکه در کشور 20-15 در صد از زباله ها تفکیک می شوند ، گفت: برای مدیریت پسماند های استان های شمالی شورای راهبردی پسماند های ساحلی تشکیل شده است تا مدیریت پسماند به صورت منطقه ای (ساحلی ) انجام شود و شوراهای شهر های موظف شدند که برنامه مدیریت پسماند شهری را تدوین و به شهرداری ها ابلاغ نمایند.

انجام مطالعات مکان یابی مراکز دفن پسماند های ویژه

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از انجام مطالعات مکان یابی مراکز دفن پسماند های ویژه خبر داد و گفت: راه اندازی مراکز دفن پسماند های ویژه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به صورت پایلوت در قزوین در حال اجرا است.

 معرفی 50 صنعت سبز در روز زمین پاک

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از میان صنایع سبزی که در سایت سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام کرده اند، 50 صنعت سبز همزمان با روز زمین پاک معرفی می شوند، گفت: در یک سال و نیم گذشته فرآیند انتخاب صنعت سبز بررسی و با معیار های جدید و کاملاً تخصصی  صنایع سبز معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه از تلاش های صنایع در حفظ محیط زیست و حس مسئولیت صنایع داشته اند تقدیر می شود، گفت: امسال یونیدو برای تعیین شاخص ها و نظارت بر این شاخص ها همکاری داشته است و امسال  برند صنعت سبز با نگاه تخصصی معرفی می شوند و فضای برای رقابت صنایع در بازار جهانی ایجاد می شود.

ابتکار با اشاره به همکاری یونیدو در فرآیند انتخاب صنعت سبز گفت: برای اینکه بتوانیم رقابت پذیری با بازار جهانی تطبیق دهیم یونیدو را فعال کردیم و گواهی نامه های صنعت سبز امسال با مشارکت یونیدو خواهد بود و فضای برای رقابت صنایع در بازار جهانی ایجاد می کند.

 

منبع : سازمان حفاظت محیط زیست



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمعرفی صنعت سبزروز زمین پاکسازمان حفاظت محیط زیست


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

3970

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

329

میهمان آنلاین

24505088

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA