اجرای طرح تغذیه و بهداشت دهان و دندان و خودمراقبتی در مدارس

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر سیاری در مراسم آغاز اجرای طرح ملی ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان گفت: براساس تفاهمنامه ای که میان وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پروش در خصوص بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی منعقد شد، امیدواریم بتوانیم در این طرح ملی، وضعیت بهداشت دهان و دندان دانش آموزان و والدین آنها را بهبود بخشیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: برنامه های مشترک میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش به منظور فرهنگ سازی و ارتقای سلامت دانش آموزان است.

معاون بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که در کشور، میزان نمک مصرفی دو تا سه برابر حد استاندارد است، افزود: نمک، موجب افزایش فشار خون می شود و این در حالی است که در کشور حدود ۱۰ میلیون نفر فشار خون دارند و سالانه در کشور حدود ۹۰ هزار نفر به علت فشار خون فوت می کنند.

وی در ادامه با بیان این که، در حال حاضر کودکان مقطع دبستان دارای اضافه وزن  هستند، افزود: به منظور کنترل افزایش وزن لازم است تغذیه سالم و تحرک بدنی در کودکان این مقطع جدی گرفته شود.

دکتر سیاری افزود: در حال حاضر تفاهم نامه سه طرح تغذیه بوفه مدارس، بهداشت دهان و دندان و برنامه خودمراقبتی با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است.

گفتنی است: مراسم آغاز اجرای طرح ملی ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان و امضای تفاهم نامه با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، جمعی از مسئولین و مدیران دو وزارتخانه در یکی از مدارس ابتدایی تهران برگزار شد و از اولین پایگاه بهداشت دهان و دندان مدارس رونمایی شد.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاجرای طرح تغذیهبهداشت دهان و دندانخودمراقبتیمدارسبوفه


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

3982

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

229

میهمان آنلاین

24497993

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA