کهگیلویه وبویراحمد بیش از 400 گونه گیاهان دارویی دارد

بیلهر، چاشیر خوراکی، تره کوهی، کلوس، آنغوزه از جمله گیاهان دارویی و خوراکی در استان کهگیلویه وبویراحمد است.
بهشتی فر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد یک میلیون و800 هکتار جنگل و مرتع دارد، افزود: بی توجهی مردم به گیاهان خودرو باعث تخریب منابع طبیعی شده است.وی اظهار کرد: برخی از مردم که از این گیاهان خودرو استفاده می کنند توجه چندانی به ضرورت تخم ریزی و تکثیر این گیاهان نمی کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: روند تخریب منابع طبیعی باعث محروم ماندن نسل های آینده از بسیاری از گیاهان دارویی می شود.وی گفت: به دلیل گرم شدن هوا، امسال زمان بوته کنی گیاهان طبیعی خودرو در استان 45 روز جلوتر افتاده است.پیش از این نیز مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که چهار گونه گیاهی این استان به علت بوته کنی بی رویه در معرض خطر انقراض قرار دارد.عطا پورشیرزاد در گفت وگو با ایرنا مهمترین گونه های گیاهی در معرض خطر نابودی را شامل بن سرخ (لیزک) بیلهر، آویشن دنایی و تره کوهی ذکر کرده بود.
وی افزود: بیش از دو هزار و 100 گونه گیاهی در استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد که 425 گونه آن دارویی است.بخشی از بوته های این گیاهان در بازارهای محلی استان به فروش می رسد و بخشی نیز به دیگر مناطق کشور صادر می شود.298 هزار و 676 هکتار از زمین های این استان منطقه حفاظت شده است.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseکهگیلویه وبویراحمد400 گونهگیاهان داروییدرحال انقراض


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

452

میهمان آنلاین

24564256

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA