خارج از مراکز مجاز، خرید نکنید

دکتر سهیل اسکندری  معاون اداره کل فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص  کنسرو  و تن های ماهی که اخیر در وسایل نقلیه و در حواشی خیابانهای  به فروش می رسند به خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو  ايفدونا - Ifdona،گفت:از نظر سازمان غذا و دارو این محصولات  و فراورده های مشابه به هیچ وجه مورد تائید نیستند و  از آنجا که محصولات فوق اصطلاحا " زیر پله ای " محسوب می شوند و نظارتی بر آنها وجود ندارد قطعا تقلباتی  در آنها رخ خواهد داد

 وی گفت: حتی ممکن است فعل و انفعالات شیمیایی که به دلایل مختلف در آنها رخ  می دهد خطر مسمومیت و  حتی مرگ را نیز به همراه داشته باشد.

وی همچنین افزود: تقلب در این محصولات می تواند شامل مواد مصرفی و کیفیت نازل فراورده  ها، کیفیت مواد بسته بندی و نوع بسته بندی  باشد یا اینکه پروانه بهداشتی  آن جعلی بوده و حتی از نام برندی معتیر سوء استفاده  نموده باشد.

دکتر اسکندری  با بیان اینکه محصول مورد تائید حتما از مجاری قانونی و مراکز مجاز عرضه می شود گفت :در صورت بروز مشکل  حداقل این است که محصول خریداری شده از مراکز مجاز،  قابل پیگیری  است.

 وی در پایان اظهار داشت:معاونت بهداشت  و ابسته به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  و نیروی انتظامی با فروشندگان   این محصول در حاشیه خیابانها برخورد خواهند نمود اما قبل از همه اینها خود مردم باید برای سلامتشان ارزش قائل باشند و  از خرید این محصولات هویت مجهول اجتناب کنند.

 

منبع : پایگاه خبری سازمان غذا و دارو



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseکنسرو و تن های ماهیغیرمجازحواشی خیابانسازمان غذا و داروخطرمسمومیتمعاونت بهداشت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8246

تعداد اعضا

5771

بازدید امروز

5886

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

3

میهمان آنلاین

25101525

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA