نمونه گرد و خاک اخیرآبدانان در حال بررسی است

«علی طاهرسارایی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به طور یقین نمی توان عامل اصلی قطعی برق شهرستان آبدانان را تا قبل از اعلام آزمایش های تکمیلی مشخص کرد.

وی افزود: میزان نمونه گرد و خاک تحویل داده شده به آزمایشگاه اندک است و بایستی مقادیر بیشتری از این خاک برای حصول نتیجه بهتر به آزمایشگاه اداره کل از سوی مسوولان شهرستان آبادانان ارسال شود.وی با اشاره به اینکه باید میزان کانی ، یون و رطوبت موجود در خاک را مورد بررسی و آزمایش دقیق قرار داد عنوان کرد: به احتمال زیاد رطوبت یکی از مهم ترین عوامل تشدید کننده قطعی برق می تواند، باشد. سارایی با اعلام اینکه تا کنون پدیده ای به عنوان گرد و خاک چرب در هیچ جا مشاهده و ثبت نشده گفت: برای اطمینان از علت قطعی برق و مواد موجود در گرد و خاک چند روز گذشته شهرستان آبدانان، خاک موجود در آزمایشگاه برای انجام آزمایش های موثق تر به آزمایشگاه سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال می شود.

وی زمان دقیق و نهایی برای تعیین ذرات موجود در خاک را یک هفته اعلام کرد. قطع 72 ساعته شبکه برق شهرستان 50 هزار نفری آبدانان در 160 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام اواخر هفته گذشته مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد.اختلال در شبکه تلفن ثابت و سیار، آب شرب، عرضه سوخت در جایگاه و تعطیلی نانوایی ها از جمله این مشکلات است.

مدیر امور انتقال برق استان ایلام مهمترین و اصلی ترین دلیل قطع برق در شهرستان آبدانان، نشستن گرد و خاک چرب بر روی سیم های خطوط انتقال عنوان کرد.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseنمونه گرد و غبارآبدانانرطوبتدلیل قطع برقآزمایشگاهایلام


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

3598

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

164

میهمان آنلاین

24497610

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA