دستور وزیر بهداشت برای درمان رایگان بیماران تنفسی ناشی از گرد و غبار

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، صبح چهارشنبه در نشست اعضای ستاد بحران استان که به ریاست استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارکرد: خوزستان استانی است که مورد علاقه مردم عزیزایران است. خیلی‌ها جوانی‌شان را اینجا گذاشتند و حتی وجودشان و عزیزترین سرمایه‌شان را برای حفظ این آب و خاک تقدیم کردند.

وی افزود: خبرهای این استان برای همه ما مهم است. دولت نسبت به خوزستان به‌خاطر نقش معنوی که این استان به ایران و اسلام داشته، حساسیت ویژه‌ای دارد و بی‌شک با فروکش کردن مشکل گرد و خاک در استان، اقدامات دولت برای حل این مشکل متوقف نمی‌شود.

هاشمی با ابلاغ سلام دکتر روحانی رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به استاندار و مردم خوزستان، بیان‌کرد: دولت آقای روحانی تاکید زیادی برای حل مشکل گردوغبار خوزستان دارد و مصوبات خوبی هفته آینده برای حل این معضل در هیات دولت خواهیم داشت. دولت خسارت‌های بخش کشاورزی خوزستان ناشی از خشکسالی را نیز جبران خواهد کرد.

وی گفت: این پدیده زیستی روی بخش‌های اقتصادی نیز اثرات نامطلوب خواهد داشت. باید با کمک شما مسوولان راه حل شدنی را پیدا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تاکنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمام مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

هاشمی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود، ادامه‌داد: روز گذشته (سه‌شنبه) نیز با دستور رهبر معظم انقلاب، جلسه‌ای ویژه با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گرد و غبار انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است، گفت: باید اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان‌کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گرد و غبار، خشکسالی‌های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش‌ها در خوستان نسبت به سال‌گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان‌کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده‌اند.

دستور وزیر بهداشت برای درمان رایگان بیماران تنفسی ناشی از گرد و غبار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در نشست اعضای ستاد بحران استان خوزستان به کلیه مراکز درمانی بخش دولتی دستور داد تا تمام بیماران تنفسی ناشی از پدیده گرد و خاک در خوزستان و نیز سانحه دیدگان ناشی از این پدیده را که تا دو هفته پس از این پدیده به بیمارستان‌های تحت پوشش این وزارتخانه مراجعه کنند، به‌ صورت رایگان درمان کنند.

بنابراین گزارش، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در این نشست که با ریاست استاندار، در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهارکرد: در سایر بیمارستان‌ها از جمله تامین اجتماعی، نفت و بخش‌خصوصی نیز درمان رایگان بیماران صورت خواهد گرفت.

وی از اهتمام دولت برای حل بحران گرد و غبار خوزستان خبرداد و افزود: تاکنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمام مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان‌کرد: در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان‌های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابه‌جایی خدمات به مسئولان استان کمک کنند.

هاشمی از تلاش‌های استاندار خوزستان در مدیریت بحران گرد و غبار خوزستان قدردانی کرد و افزود: تمام مطالب ارایه شده در این نشست از سوی مسئولان استانی به اطلاع دولت رسانده می‌شود تا راهکارهایی عملی برای حل معضل گردو خاک ارایه شود.

وی اظهارکرد: مسئولان استان خوزستان بیش از مسئولان مرکز به مسایل اشراف و آگاهی دارند و می‌توان با برخی تفویض اختیارات مشکلات را در درون استان بررسی و حل کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان‌کرد: دولت نسبت به خوزستان حساسیت ویژه‌ای دارد و بی‌شک با فروکش کردن مشکل گرد و خاک در استان، اقدامات دولت برای حل این مشکل متوقف نمی‌شود.

به گزارش ایسنا در هفته‌های اخیر افزایش غلظت گرد و غبار تا 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب در برخی از شهرستان‌ها مانند اهواز و ماهشهر موجب تعطیلی مدارس و ادارات دولتی در 10 شهرستان شد.

وزیر بهداشت نیز سه‌شنبه شب برای بررسی مشکلات ناشی از پدیده گرد و غبار به نمانیدگی از طرف هیات دولت وارد اهواز مرکز استان خوزستان شد.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستHSEپدیده گرد و غیاراستان خوزستاندرمان رایگانبیماران تنفسیوزیر بهداشتستاد بحرانخشکسالی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

250

بازدید امروز

6132

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24482552

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA