مشکل گازهای گلخانه‌ای با جوش شیرین حل می‌شود؟

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروزه افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای و مهمتر از همه دی‌اکسیدکربن در جو زمین به یک معضل جدی محیط‌زیستی تبدیل شده و محققان و کارشناسان به دنبال راه‌حلی برای کاهش حجم این گازها در جو هستند.

اکنون کارشناسان آزمایشگاه ملی «لارنس لیورمور» در یک مطالعه تازه می‌گویند که راه‌حل کنترل تولید جهانی گازهای گلخانه‌ای احتمالا در قفسه سوپرمارکت‌ها است. این کارشناسان با همکاری متخصصان دانشگاه‌های ایلینوی و هاروارد، موفق به طراحی وسیله جدیدی برای به دام انداختن کربن جو شده‌اند که از میکروکپسول‌های دارای ورقه‌های پلیمری بسیار نفوذپذیر تشکیل شده است. هر یک از این میکروکپسول‌ها دارای یک ورقه‌ پلیمری و هر ورقه حاوی محلولی از کربنات سدیم، یعنی ماده اصلی تشکیل‌دهنده جوش شیرین است و می‌تواند دی‌اکسید کربن را جذب کند.

میکروکپسول‌ها پیش از این با قابلیت کنترل و تحویل دوز مشخصی از مواد مختلف کاربردهای گوناگون دارویی، بهداشتی و آرایشی و... داشتند اما این نخستین‌بار است که از این کپسول‌ها برای به دام انداختن کربن استفاده می‌شود.

کارشناسان می‌گویند روش‌های فعلی برای خارج‌سازی کربن از جو، اثرات منفی بر محیط زیست دارند اما روش جدید در عین حال که کربن جو را جذب می‌کند، پیامد سوء نیز ندارد.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseگازهای گلخانه ایخارج سازی کربنجوکربنات سدیم


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1908

میهمان آنلاین

24557092

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA