تاکید اداره استاندارد تجهیزات تفریحی شهربازی ها برای دریافت ایمنی روزانه

مریم نیری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست خبری 'چهارمین نمایشگاه بین المللی شهربازی، پارک ها، تجهیزات و فنآوری اوقات فراغت' به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه سازمان استاندارد مشمول انجام مقررات استاندارد سازی است، وظیفه نظارت عالی بر امر استاندارد سازی را نیز به عهده دارد.

وی با تاکید بر تعامل با ارگان های ذیربط در مسیر اجرای استانداردسازی گفت: در نتیجه این تعامل، ارگان های ذیربط زیر مجموعه های خود را ملزم خواهند کرد که هیچ کالا یا وسیله تفریحی را بدون اخذ گواهینامه ایمنی -پروانه کاربرد با علامت استاندارد- را مورد بهره برداری قرار ندهند.

نیری اظهار کرد: باوجود اینکه فرایند استاندارد سازی از مرحله طراحی، ساخت، بازرسی، نصب و بهره برداری آغاز می شود اما پارامتر بسیار اصلی در مورد ایمنی وسایل تفریحی، نگهداری و تعمیرات در همان مجموعه تفریحی باید اعمال شود.

وی افزود: بازرسان موظف هستند به صورت روزانه از وسایل تفریحی شهربازی بازدید کرده و آنها را برای بهره برداری در همان روز تایید کنند.

نیری با بیان این موضوع که استاندارد سازی وسایل تفریحی یک بعد قضیه و مسوولیت تیم نگهداری و تعمیرات همان وسیله یک بعد دیگر دارد اظهار کرد: اگر تیم نگهداری و تعمیرات وسایل تفریحی در شهربازی ها و در نهایت نظارت عالی توسط شرکت بازرسی واجد شرایط براساس استانداردها عمل کنند دیگر شاهد وقایع تلخ در این مجموعه ها نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: مسوولان این سازمان به این نتیجه رسیدند تا زمانیکه تیم نگهداری و تعمیرات در شهربازی ها به حد استاندارد نرسیده باشد مسوولیت این نوع بازرسی با عنوان ' بازرسی شخص ثالث' به شرکت های بازرسی کننده انتقال دهد.

رییس اداره نظارت براجرای استاندارد تجهیزات تفریحی با تاکید بر اینکه استاندارد سازی عزم ملی را می طلبد تصریح کرد: هر ایرانی در هر موقعیت و مقامی باید احساس مسوولیت برای استاندارد سازی داشته باشد.

دبیر اجرایی برگزاری 'چهارمین نمایشگاه بین المللی شهربازی، پارک ها، تجهیزات و فناوری اوقات فراغت' نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی آخرین دستاوردها و تجهیزات شرکت های برتر ایرانی در سال های گذشته برگزار شده است.

محمد ساریان ادامه داد: امسال نیز شاهد برگزاری چهارمین دوره این نمایشگاه از 23 تا 26 بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سالن های 7، 8 و 27 خواهیم بود.

دبیر اجرایی این نمایشگاه بیان داشت: در این دوره شرکت های ایرانی با حضوری قوی آخرین تجهیزات و فناوری های خود را به نمایش می گذارند.

وی با بیان مشارکت مستقیم بسیاری از برندهای معتبر جهانی در این نمایشگاه اظهار کرد: شرکت های خارجی معروفی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که امیدوارم این تعاملات در گسترش و پیشرفت دقیق این نوع صنعت در کشور تاثیرگذار باشد.

ساریان تصریح کرد: البته این صنعت در ایران به اندازه ای پیشرفت کرده است که در حال حاضر بسیاری از تجهیزات وسایل تفریحی شهربازی به کشورهای همسایه صادر می شود.

وی افزود: در این مراسم از نخبگان، طراحان، مسوولان و برندهای مطرح داخلی دعوت شده است تا آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.

دبیر اجرایی این نمایشگاه افزود: امسال نسبت به سال گذشته با افزایش 65 درصدی فضای نمایشگاهی و حضور 90 برند مطرح داخلی و خارجی در این حوزه، شاهد پیشرفت چشمگیری در این نمایشگاه خواهیم بود.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseتجهیزات تفریحیشهر بازیایمنی روزانهاستاندارد سازینگهداری و تعمیراتاداره نظارت بر اجرای استاندارد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2084

میهمان آنلاین

24558233

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA