طرح نصب علامت راهنمای تغذیه ای مواد غذایی و آشامیدنی تهیه شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سازمان غذا و دارو دکتر « هدایت حسینی » گفت : این طرح به منظور ارتقای برچسب گذاری مواد غذایی وآشامیدنی از طریق تعیین مقررات و الزامات نحوه بیان صحیح و دقیق اطلاعات مربوط به ماده غذایی بر روی برچسب های بسته بندی فرآورده های غذایی و آشامیدنی، تهیه شده است.

وی گفت: طرح یاد شده از جمله بسته های جدید اجرایی نظام تحول سلامت است که این بسته ها تدوین شد و در دستور کار اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این اقدامات می تواند باعث کنترل کیفیت دقیق تر محصولات در سطح عرضه خواهد شد.

وی ، طرح پایش و کاهش باقیمانده سموم و کودها در محصولات کشاورزی با هدف کاهش عوامل خطرزای ایمنی محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای، طرح ارتقای سلامت فرآورده های لبنی به منظور ارتقای ایمنی و کیفیت مواد اولیه، کاهش عدم انطباق فرمولاسیون و برچسب گذاری، کاهش مخاطرات فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و ارتقای سهم مصرف شیر و فرآورده های لبنی در سبد غذایی را از جمله دیگر موارد بسته های جدید اجرایی در زمینه نظام تحول سلامت غذا برشمرد.

وی همچنین از طرح ارتقای سلامت نان با هدف ارتقای کیفیت، سطح سلامت و الگوی مصرف گروه غذایی گندم و نان تولیدی به عنوان یکی دیگر از این بسته های جدید یاد کرد.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseعلامت راهنمای تغذیه ایمواد غذایی و آشامیدنیسازمان غذا و داروارتقای سلامت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8105

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

255

میهمان آنلاین

24551650

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA