روحانی: تلاش همگانی و دلسوزانه برای مبارزه با آلودگی هوا

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز دوشنبه به مناسبت روز هوای پاک از قطار شهری «مترو» برای رسیدن به محل کار خود استفاده کرد و در حاشیه آن نیز با مردم گفت و گوی صمیمی کرد.

رییس قوه مجریه همچنین امروز در گفت و گویی اظهارداشت: پیش از این و در دوران قبل از ریاست جمهوری گاهی اوقات از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کردم و مترو وسیله خوبی است که در اختیار مردم قرار گرفته و سالیان بسیاری برای راه اندازی آن تلاش شده است.

روحانی، استفاده امروز مسوولان از وسایل حمل و نقل عمومی به مناسبت روز هوای پاک را نمادین توصیف کرد و اظهارداشت: این اقدام مسوولان برای این است که مردم توجه کنند باید به یک هوای سالم و مطلوب برسیم و یکی از راه های رسیدن به این نقطه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است.

رییس شورای عالی محیط زیست با تاکید بر ضرورت توجه به زمین و آب و هوای پاک اظهار امیدواری کرد که این روز آغاز توجهی از سوی مردم و مسوولان برای مبارزه با آلودگی هوا و تلاش همگانی و دلسوزانه برای رسیدن به نقطه مطلوب باشد.

روحانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گفت و گوی امروز خود با مردم در داخل قطار شهری، خاطرنشان کرد: این اتفاق بسیار خوب بود که ناگهان با جمعیتی روبه رو شویم که خواسته هایی دارند و از پیش درباره اولویت هایشان نیز فکر نکرده اند. برخی از این خواسته ها که مطرح شد، قابل پیگیری است.

وی همچنین گفت: برخی مردم درباره سیاست خارجی نظر داشتند و می خواستند که مذاکره ادامه داشته باشد، برخی درمورد شرایط مترو و ازدحام و شلوغی بیش از حد در برخی ساعات گلایه داشتند، برخی راجع به دانشگاه و کنکور و مشکلات مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نظرات خود را مطرح کردند و خانمی نیز درمورد اخلاق عمومی در جامعه و اقداماتی که باید انجام شود، سخن گفت.

رییس جمهوری در این حضور سرزده به همراه معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست، حد فاصل ایستگاه آزادی تا ایستگاه امام علی(ع) را با قطار شهری طی کردند و با شرکت در کنار مردم، پای صحبت های آنها نشست و دیدگاه هایشان را درباره مسایل روز شنید.

وی پیش از شرکت در جلسه شورای عالی محیط زیست که امروز برگزار می شود، با قطار شهری سفر کرد.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseروز هوای پاکآلودگی هوامعصومه ابتکاررئیس جمهوروسیله نقلیه عمومی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1759

میهمان آنلاین

24556432

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA