احداث جاده در جنگل ابر هیچ ضرورتی ندارد/بحثی در مورد کیفیت جاده نداریم

دکتر احمدعلی کیخا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید جمعی از نمایندگان فراکسیون محیط زیست در هفته گذشته از جنگل ابر اظهار داشت: بیشتر نمایندگان فراکسیون محیط زیست پس از این بازدید به طور جدی بر عدم ضرورت احداث جاده در جنگل ابر تاکید کرده اند.

به گفته وی در حال حاضر چهار جاده در این جنگل موجود است که همه جاده های ماشین رو و مناسبی هستند بنابراین بیش از این نیازی به احداث جاده در این منطقه که یکی از مناطق بکر و معرف در دنیا است وجود ندارد.

به گفته معاون طبیعی سازمان محیط زیست، بسیاری از جاده هایی که در کشور به مناطق طبیعی کشیده شده اند به بهانه حمل و نقل آسان تر بومیان احداث شده اما پس از مدتی منجر به تغییر کاربری اراضی در آن مناطق شده و در نهایت به تخریب بهترین مناطق زیست محیطی کشور منجر شده است.

کیخا تصریح کرد: بنابراین سازمان محیط زیست به هیچ عنوان با احداث جاده در این جنگل موافق نیست و اینکه برخی از نمایندگان احداث تونل را به جای کشیدن جاده در این جنگل مطرح کرده اند را قبول ندارد چراکه با اصل موضوع مخالف است.

سفر اعضای کمیسیون محیط زیست ، کشاورزی و اصل 90 به جنگل ابر

وی در پاسخ به اظهارنظر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه اشکالی ندارد محیط زیست برخی مواقع برای منافع مردم تخریب شود، تاکید کرد: حفظ اکوسیستم های طبیعی دقیقا به خاطر منافع مردم است و چنین اظهارنظری بی معنی است.

به گزارش مهر، هفته گذشته برخی از نمایندگان مجلس به همراه تعدادی از مسئولان کشوری و استانی به بازدید از جاده ابر و سایرمسیرهای مواصلاتی به شاهرود پرداختند که در این بازدیدنمایندگان فراکسیون محیط زیست بر حفظ محیط زیست استان تاکید کردند اما تصمیم گیری نهایی درباره احداث جاده در جنگل ابر به بررسی نظر کارشناسان  در مجلس موکول شد.

همچنین عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس گفته است اگر متولیان احداث جاده بر خواسته خود در جنگل ابر اصرار دارند، فقط می توانند از طرح احداث تونل در این جاده استفاده کنند.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاحداث جادهجنگل ابرحمل و نقلاحداث تونلشاهرود


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2095

میهمان آنلاین

24558672

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA