جزییات حریق در خوابگاه دانشجویی/نجات بیش از 400 دانشجو

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزییات این خبر گفتوقوع حادثه آتش‌سوزی در یک خوابگاه دانشجویی از ساعت 19:31 به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه تشک نجات،‌ خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبام به محل حادثه واقع در خیابان کریمخان، خیابان به‌آفرین اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان 10 طبقه به علاوه 4 طبقه زیرزمین بود، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشاهده شد که حریق در طبقه منفی 3 این ساختمان که قسمت موتورخانه بود رخ داده است.

ملکی با بیان اینکه در قسمت موتورخانه تعداد زیادی تشک انبار شده و شعله‌های آتش به آن‌ها سرایت کرده بود، گفت: پس از آن آتش از طریق نورگیر و رایزرها به طبقه همکف نیز سرایت کرده و بخش‌هایی از آنجا را نیز به آتش کشیده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه دود زیادی طبقات این ساختمان دانشجویی را دربرگرفته بود، گفت:‌ آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات نجات و اطفاء حریق را به شکل همزمان آغاز کردند و بیش از 400 تن از دانشجویان را از میان دود و شعله‌های آتش نجات داده و به بیرون از ساختمان منتقل کردند.

ملکی با بیان اینکه عملیات اطفاء حریق نیز به شکل همزمان در حال انجام بود، گفت: گروهی از آتش‌نشانان نیز در ادامه عملیات نجات به طبقه منفی 4 این ساختمان که سرویس‌های استحمام در آن واقع شده بود، مراجعه کرده و چهار دانشجو را که در حال دوش گرفتن بودند از میان دود و شعله‌های آتش خارج کرده و برای درمان به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

وی با بیان اینکه پس از مدتی شعله‌های آتش در این ساختمان مهار و اطفاء شد، گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و ارائه توصیه‌های لازم در ساعت 20:50 به عملیات خود در خوابگاه دانشجویی به آفرین خاتمه دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

 

منبع :خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحادثهحریقخوابگاه دانشجوییعملیات نجاتاطفاء حریقدانشگاه امیر کبیرتهران


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

5485

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

20

میهمان آنلاین

24481655

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA