تالاب آق قلعه نقده سیراب شد

'فرامرز سفری' روز شنبه در گفت و گو باایرنا افزود: این تالاب به دلیل خشکسالی های اخیر کاملا خشک شده بود که درحال حاضر به برکت بارندگی های پاییزه امسال و همکاری دوستداران محیط زیست این شهرستان تمامی مساحت310 هکتاری آن را آب فرا گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون به طور میانگین عمق آب این تالاب 90 سانتیمتر است که این مقدار آب با همکاری امور آب نقده و تشکل های زیست محیلی و ازطریق کانال آبیاری و انهار سنتی به این تالاب منتقل شده است

وی اظهار امیدواری کرد که با بالا آمدن سطح آب این تالاب که یکی از تالاب های مهم فصلی این شهرستان به شمار می رود، مهاجرت انواع پرندگان مهاجر نیز به آن برای سپری کردن زمستان بیشتر شود.

سفری ادامه داد: در حال حاضر بیش از صدها قطعه انواع پرندگان مهاجر وارد این تالاب شده اند که پیش بینی می شود شمار آنها طی روزهای آینده بیشتر شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با قدردانی از همکاری ارگانهای مختلف برای احیای این تالاب گفت: طبق بررسی های کارشناسان این اداره در بهار سال گذشته این تالاب شاهد بیشترین جوجه آوری پرندگان در بین تالاب های آذربایجان غربی بود.

سفری افزود: در این تالاب انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی شامل انواع مرغابی، اردک سرسفید، چنگر، عقاب تالابی، خوتکا و پرستوی دریایی جوجه آوری می کنند

تالاب آق قلعه با 310 هکتار مساحت در 9 کیلومتری شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

در این شهرستان هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.

شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseتالاب آق قلعهنقدهآبگیری و احیاآذربایجان غربیپرندگان مهاجر و بومی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4003

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

225

میهمان آنلاین

24498014

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA