سومین مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در اندونزی

به گزارش خبرگزاری فرانسه نگرانی‌ها درباره آنفلوآنزای پرندگان در آسیای جنوب شرقی با گزارش‌ها مربوط به مرگ و میز ناشی از ویروس H5N1 در سال جدید میلادی اوج گرفته است.

به گفته وزارت بهداشت اندونزی آخرین قربانی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در این کشور 13 فوریه یک روز پس از پذیرش در بیمارستانی در منطقه تاناگرانگ در حومه پایتخت جاکارتا در گذشت.

آزمایش‌ها بر روی این بیمار پس از مرگ ثابت کرد که او به ویروس H5N1 مبتلا بوده است، اما گروه وزارت بهداشت که خانه و محله سکونت‌گاه او را مورد بازرسی قرار دادند، نتوانستند منشا ویروس را پیدا کنند.

وزارت بهداشت افزود: این زن از چهار روز پیش از بستری شدن در بیمارستان دچار تب شده بود.

اندونزی در ماه ژانویه امسال دو مورد مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزای پرندگان را ثبت کرده بود. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت این کشور در فاصله سال‌های 2003 تا 2011 با 150 مورد مرگ و میر بیشترین تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان را به خود اختصاص داده است.

9 اندونزیایی نیز در سال گذشته میلادی در نتیجه ابتلا به این ویروس درگذشتند، از جمله دو کودک در جزیره تفریحی بالی.

ویروس H5N1 به طور معمول در نتیجه تماس مستقیم از پرندگان به انسان‌ها منتقل می‌شود، اما کارشناسان نگران هستند که این ویروس ممکن است به شکلی جهش یابد که به آسانی میان انسان‌ها سرایت کند و همه‌گیری جهانی ناشی از آن به مرگ میلیون‌ها نفر بینجامد.

 

همشهری آنلاین




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5077

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

297

میهمان آنلاین

24499088

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA