کاهش جهانی زیستگاه علف‌های دریایی

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علف‌های دریایی یکی از اکوسیستم‌هایی هستند که سریعترین روند نابودی را در جهان تجربه می‌کنند. این گیاهان در آب‌های نزدیک سواحل می‌رویند و سالانه 7 درصد از وسعت خود را در سراسر جهان از دست می‌دهند.

این آمار هشداردهنده در خلال یازدهمین کارگاه بین‌المللی «بیولوژی علف‌های دریایی» (ISBW11) که ماه گذشته در شهر «سانیا»ی چین برگزار شده، اعلام شده است. در این اجلاس 100 متخصص خبره علف‌های دریایی همراه با فعالان محیط زیست درباره آخرین وضعیت این زیستگاه حیاتی در جهان بحث و تبادل نظر کردند.

نتایج تحقیقات روی علف‌های دریا و ارزیابی‌های بین المللی محققان حاکی از این است که زیستگاه علف‌های دریایی رو به نابودی و فرسایش است که این مسئله به دنبال اقدامات ناپایدار در مناطق ساحلی نظیر توسعه سریع و آلودگی زیست محیطی، تشدید شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه رسمی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، نابودی علف‌های دریا، آبزیانی را که هم‌اکنون در معرض تهدید هستند با خطرات بیشتری مواجه می‌کند. آبزیانی نظیر لاک پشت‌ها، دوگانگ‌ها و اسب‌ ماهی‌ها که حیاتشان به علف‌های دریایی وابسته است از نابودی این زیستگاه آسیب جدی خواهند دید. علاوه بر این کربن موجود در اقیانوس‌ها در علف‌های دریایی ذخیره می‌شود و این علف‌ها از آزاد شدن کربن به داخل جو جلوگیری می‌کنند.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseکاهش جهانیزیستگاه علف های دریاییIUCNآلودگی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1990

میهمان آنلاین

24557801

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA