آتش سوزی جنگل های شهرستان مینودشت مهار شد

حسین کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ها که از روز گذشته در بالا دست روستای صفی آباد و منطقه اسفرانجان از توابع شهرستان مینودشت رخ داده بود، با تلاش مردم و نیروهای منابع طبیعی خاموش شد.

وی گفت: آتش سوزی بالادست روستای صفی آباد در منطقه «بد دره» صبح روز جمعه آغاز شد که تا دیشب مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت در خصوص آتش سوزی منطقه اسفرانجان نیز گفت: این آتش سوزی عصر دیروز آغاز و حوالی ساعت 12 شب خاموش شد.

کریمی افزود: آتش سوزی این دو منطقه در بخش دوزین از توابع شهرستان مینودشت با تلاش دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی، مردم و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت مهار شد.

وی خاطر نشان کرد: در جریان این حوادث برگ های روی زمین به دلیل ریزش فصل پاییزی در آتش سوخت و خوشبختانه به درختان جنگلی پهن برگ به دلیل داشتن رطوبت زیاد زمین آسیب وارد نشد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت در خصوص علت این آتش سوزی گفت: علت بروز این آتش سوزی ها گرمای هوا، بادهای فصلی و حضور دامداران و چوپانان در این منطقه است.

کریمی در خصوص میزان خسارات ناشی از این آتش سوزی گفت: پس از اعزام کارشناسان، و بررسی منطقه، میزان این آتش سوزی و خسارات ناشی از آن مشخص خواهد شد.

روستاهای صفی آباد و اسفرانجان از توابع بخش دوزین در فاصله 25 تا 40 کیلومتری مرکز شهرستان 75 هزار نفری مینودشت قرار دارد.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآتش سوزی جنگلشهرستان مینو دشتمهار آتش سوزیگرمای هوابادهای فصلی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1993

میهمان آنلاین

24557827

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA