ضرورت مراقبت از آب و خاک در حوادث جاده‌ای

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: اقداماتی برای کنترل و مدیریت منابع آلاینده انجام شده است، اما این اقدامات هنوز کافی نیست و باید با سرعت و جدیت زیادی پیگیری شود.

پسندیده با بیان اینکه حفاظت از آب‌های زیرزمینی و سطحی در حوادث جاده‌ای اهمیت بسیار بالایی دارد، گفت: در کشور ما حوادث جاده‌ای زیادی اتفاق می‌افتد که باعث آلودگی منابع آب و خاک می‌شود بنابراین در مسائلی که سازمان باید به آن ورود کند نشست‌هایی برای هماهنگی بیشتر با وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو بر گزار کرده‌ایم تا تدابیری مناسب برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: برای مواردی که مربوط به حوادث جاده‌ای می‌شود دستورالعمل مشخصی داریم که براساس آن کلیه مواد شیمیایی و مواد نفتی و ضروری است تا هرگونه محصولاتی که نفوذ آن به محیط زیست ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد از آیین‌نامه حمل و نقل بین جاده‌ای از مبداء بارگیری تا مقصد پیروی کنند.

پسندیده با بیان این‌ که آموزش مناسب باید به رانندگان داده شود تا در جریان نوع، کیفیت و اثرگذاری در صورت بروز هرگونه سانحه به محیط زیست باشند، گفت: باید اقدامات پیشگیرانه از آسیب به محیط زیست به رانندگان آموزش داده شود و رانندگان باید بدانند چه اصول ایمنی را رعایت کنند و در چه ساعاتی از شبانه‌روز حرکت کنند تا با حادثه‌ای روبه‌رو نشوند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوادث غیرمترقبه که در جاده‌ها به وقوع می‌پیوندد، ضرورت دارد که بلافاصله واکنش‌های سریع صورت بگیرد. یعنی شورای مدیریت بحران در کشور یا کمیته‌های مدیریت بحران باید در استان‌ها فعال باشند تا به محض وقوع هر حادثه‌ای بلافاصله با کلیه ظرفیت‌های موجود اقداماتی را برای خنثی کردن آلودگی‌ها بسیج کنند.

به گفته وی در ماه‌های اخیر شاهد چندین نوع حوادث جاده‌ای بوده‌ایم که موادی از خطوط انتقال سوخت یا مواد و سموم شیمیایی را در محیط انتشار دادند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحوادث جاده ایآلودگی آب و خاکمدیریت بحرانآب های زیرزمینیمواد شیمیاییمواد نفتیاصول ایمنی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

560

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24494571

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA