مزایای واکسن جدید پنجگانه

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری ایسنا، دکتر البرزی با بیان این مطلب افزود: واکسن جدید پنجگانه شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز و هپاتیت B است که در گذشته نیز این واکسن ها زده می‌شد و امروز واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا نیز به آن اضافه شده است. هموفیلوس آنفلوآنزا شایع‌ترین علت مننژیت در کودکان است و تزریق آن سبب کاهش ابتلا به مننژیت در دنیا شده است.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: واکسن پنجگانه (پنتاوالان) سبب حفاظت کودکان علیه پنج بیماری تهدید کننده زندگی یعنی دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت «ب» و هموفیلوس آنفلوانزا نوع «ب» می‌شود. هرچند دیفتری، سیاه سرفه، کزاز و هپاتیت «ب» قبلا جزو برنامه ایمن‌سازی کودکان بوده، اما هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب جزو پنجمی است که به این مجموعه اضافه شده و به همین علت به این ترکیب واکسن «پنتاوالان» گویند. این واکسن در سنین 2، 4 و 6 ماهگی در برنامه واکسیناسیون انجام می‌شود.

این متخصص کودکان در پایان اظهارکرد: البته کسانی که واکسیناسیون کودکان‌شان را انجام داند یا در مرحله انجام دادن هستند، این واکسن تزریق نمی‌شود و واکسن پنجگانه به کودکان تازه متولد شده که باید برای واکسیناسیون اقدام کنند، تزریق می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseواکسن پنج گانهایمن سازی کودکاندیفتریسیاه سرفهکزارهپاتیت بآنفلوانزا


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5360

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

240

میهمان آنلاین

24499371

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA