ایران، رتبه 19 علوم پزشکی در سرتاسر جهان

 

دكتر مرضيه وحيد دستجردي عصر روز گذشته در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره شکوفايي و نوآوري با اشاره به رتبه جهاني ايران در حوزه علوم پزشکي، افزود: ايران در سال 2008 در پايگاه استنادي اسکوپوس رتبه 23 جهاني را در حوزه علوم پزشکي به دست آورد و در سال 2011 به رتبه 19 جهاني ارتقا يافت.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، ارتقاي 4 رتبه اي ايران در حوزه علوم پزشکي را مرهون تلاشهاي جوانان و محققان جوان کشور دانست و اظهار داشت: اميدوارم با همکاري دستگاه هاي مرتبط بتوانيم اين رتبه ايران را در حوزه علوم پزشکي بيش از پيش ارتقا دهيم.

وي با اشاره به رونمايي از 6 دارو در روزهاي گذشته خاطر نشان کرد: از اين تعداد، 2 دارو از دسته داروهاي بيوتکنولوژي و 4 داروي ديگر از نوع مواد اوليه پيچيده است که با حمايت معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از سال 88 طي اعلام فراخواني اجرايي شد.

دكتر دستجردي با بيان اينکه اين فراخوان براي توليد 12 داروي مورد نياز کشور بوده است، خاطر نشان کرد: در فراخوان اول 6 دارو توليد شد و در فراخوانهاي دوم و سوم به توليد فاکتور 8 انعقادي که قله دارو سازي و حاوي 12 نوع پروتئين است، پرداخته مي شود.

وي توليد واکسن، تجهيزات آزمايشگاهي، انواع ليزرها، اسپکت هاي قلبي و شتاب دهنده خطي را از توليدات آينده محققان حوزه پزشکي نام برد.

گفتني است در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي  غرفه دفتر توسعه فناوري هاي سلامت  معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در بخش نيازمنديها به عنوان غرفه برتر معرفي و مورد تقدير قرار گرفت.

 

وبدا




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

463

میهمان آنلاین

24563830

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA