آماده‌باش آتش‌نشانی در محرم

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید شریف زاده، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: این سازمان به منظور تأمین ایمنی هر چه بیشتر اماکن ومراکز مذهبی از جمله مساجد، تکایا، هیأت‌ها و حسینیه‌ها در نقاط مختلف تهران در ایام ماه محرم و آسایش و آرامش خاطر شهروندان وعزاداران، علاوه بر آماده باش کامل تمامی ایستگاه های آتش نشانی، اقدامات دیگری نیز در این خصوص در دست اجرا دارد.

به گفته وی، کارشناسان سازمان آتش نشانی از روزهای گذشته مشغول سرکشی و بازدید از کلیه اماکن مذهبی بویژه تکایا شده و درصورت مشاهده هرگونه نقصی آن را به مسوولان مربوطه اطلاع می دهند و در پایان نیز دستورالعمل‌های حاوی توصیه های ایمنی لازم را به آنان ارائه می کنند.

لازم به ذکر است در سال های گذشته تمامی اماکن مذهبی، مساجد، حسینیه ها، تکایا، مهدیه ها و شبستان ها به صورت رایگان به تجهیزات ایمنی و خاموش کننده و تعداد زیادی از مساجد بزرگ تهران نیز به شیلنگ های آب آتش نشانی داخل جعبه(هوزریل) مجهز شده بودند که در این ایام کارشناسان سازمان آتش نشانی ضمن بازدید از این تجهیزات، درصورت نیاز خاموش کننده های اهدایی سازمان را دریافت کرده و پس از شارژ رایگان آنها مجدداً به آنان تحویل می دهد. وی خاطرنشان کرد که آن دسته از اماکنی که به هر دلیلی از قلم افتاده و تا کنون کارشناسان به آنجا مراجعه نکرده اند جهت دریافت خدمات از این سازمان، می توانند به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

شریف‌زاده در ادامه خاطر نشان کرد: در این شب ها در مناطق و محلات شلوغ و پرتردد تهران، اکیپ هایی از نیروهای آتش نشانی به طور مستمر به گشت زنی می پردازند و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل خواهند داشت. ضمن اینکه در روزهای پایانی این ایام نیروهای آتش نشانی در مقابل اماکن مذهبی شلوغ مانند مهدیه ها و شبستان های بزرگ حاضر شده و تا پایان برنامه ها و عادی شدن اوضاع مستقر خواهند بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران لزوم رعایت اصول ایمنی در ایام ماه محرم و مجالس مذهبی به ویژه تکایا و اماکنی که به صورت موقف برپا می شوند را مورد تأکید قرار داد و از مسوولان این اماکن درخواست کرد با اجرای ضوابط ایمنی، محل بی خطر و امنی را برای عزاداران فراهم کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست که تا هنگام حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سرور آزادگان حضرت امام حسین(ع) همکاری بیشتری با مسئولان این گونه اماکن و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه و آتش سوزی، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با تماس با سامانه 125 آتش نشانی به سرعت خود و سایرین بخصوص کودکان، افراد سالخورده و بانوان را از محل حادثه دور کنند. در همین ارتباط نیز شهروندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان آتش نشان تهران توصیه ها و نکات ایمنی مربوط به این ایام را ملاحظه کنند.

وی تصریح کرد: آقایان و بانوانی که در گذشته دوره های ایمنی لازم را در سازمان آتش نشانی گذرانده و از آمادگی لازم برخوردار هستند، می توانند کمک خوبی برای مسوولان این گونه اماکن در محلات باشند و این مسئولان درصورت صلاحدید می توانند از تجربه و دانش این افراد استفاده کرده و ایمنی اماکن مذهبی به ویژه بخش بانوان را به آنان بسپارند.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآتش نشانیآماده باشماه محرمرعایت اصول ایمنینیروهای امدادی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5096

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

298

میهمان آنلاین

24499107

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA