مرگ ۳۹ کارگر در قم طی سال ۹۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه این استان پس از استان بوشهر در رتبه دوم حوادث ناشی از کار در کشور قرار دارد، گفت: در سال ۹۲، ۹۸۲ حادثه در سطح استان رخ داده که منجر به فوت ۳۹ نفر از کارگران شده است.

به گزارش ایلنا از قم، در جلسه شورای فنی استان قم که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، نصرالله بازوند مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با ارائه گزارشی از وضعیت ایمنی در کارگاههای ساختمانی در سنوات گذشته گفت: متأسفانه آمار حوادث ناشی از کار در کارگاههای استان قم از سال ۸۳ تاکنون رو به افزایش است.

وی افزود: استان قم در حوادث ناشی از کار پس از استان بوشهر در رتبه دوم حوادث ناشی از کار نسبت به افراد و شاغلین استان قرار دارد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در سال ۹۲، ۹۸۲ حادثه در سطح استان رخ داده که منجر به فوت ۳۹ نفر از کارگران شده است.

تشکیل كمیته‌ ایمنی‌ شورای‌ فنی برای جلوگیری از حوادث‌كار

پس از سخنان نصرالله بازوند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جواد دلاوری معاون امور عمرانی استانداری قم، از تشکیل کمیته ایمنی شورای فنی به منظور جلوگیری از حوادث کار در استان قم خبر داد.

معاون امور عمرانی استانداری قمبا اعلام این خبر گفت: این كمیته به پیشنهاد اداره كل دفتر فنی استانداری و با هدف عملیاتی نمودن ضوابط و قوانین ایمنی در كارگاهها و پروژه‌های عمرانی تشكیل می‌شود و مسئولیت این كمیته با مدیر كل كار، تعاون و رفاه اجتماعی استان است.

وی افزود: خوشبختانه در قانون پیش بینی لازم برای تأمین امنیت جانی كارگران اتخاذ شده است و آمار بالای حوادث در استان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی از قصور متولیان در اجرای ضوابط و قوانین ایمنی كار است.

وی بیان داشت: تصمیمات كمیته ایمنی شورای فنی همانند مصوبات شورای فنی استان كه بالاترین مرجع تصمیم گیر در پروژه های عمرانی برای دستگاههایی كه دارای پروژه در استان هستند لازم الاجراست.

در ابتدای این جلسه مدیر كل كار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با ارائه گزارشی از وضعیت ایمنی در كارگاههای ساختمانی، آماری از حوادث ناشی از کار در استان قم ارائه کرد.

 

منبع : خبرگزاری کار ایران (ایلنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحوادث ناشی از کارآماراستان قمافزایشضوابط ایمنیمدیر کل کارتعاون و رفاه اجتماعی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1880

میهمان آنلاین

24556830

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA