افتتاح دومین کارخانه تولید عامل خونی «فاکتور 7» دنیا در ایران

خط توليد فرآورده هاي آنتي بادي دارويي که توليدکننده يکي از جديدترين نوع داروهاي بيوتکنولوژيک و دومين کارخانه توليد عامل خوني «فاکتور 7» ويژه بيماران هموفيلي در دنياست با حضور رئيس جمهور به صورت رسمي افتتاح شد. 
به گزارش وب دا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت محمود احمدي نژاد با حضور در محل شرکت آريوژن زيست يکي از مدرنترين و جديدترين خط توليد نسل داروهاي بيوتکنولوژي را به صورت رسمي افتتاح کرد .

شرکت آريوژن زيست از دو سال پيش به دنبال تلاش جمعي از متخصصين و انديشمندان صنعت بيوتکنولوژيک دارويي و با هدف توليد داروهاي نوترکيب و بالاخص آنتي بادي هاي مونوکلونال دارويي پايه گذاري شد و امروز پس از دو سال تلاش بي وقفه، گذر از تحريم هاي همه جانبه و با رعايت دقيق ترين استانداردهاي بين المللي به ثمر رسيده است.

اين شرکت در زميني به مساحت 22 هزار متر مربع و با زيربنايي حدود 17 هزار متر مربع داراي 4 هزار متر مربع فضاي مخصوص سايت هاي توليد دارو در 5 بخش مجزا است . 1- بخش کشت سلولي با تکنولوژي بيوراکتور ، 2- بخش کشت سلولي با تکنولوژي رولر، 3- بخش فرمولاسيون، بسته بندي با ظرفيت 36 ميليون ويال در سال و سرنگ هاي از پيش پرشده با ظرفيت 33 ميليون سرنگ در سال ، 4- بخش پايش کيفي مجهز به روزآمدترين روش هاي دستگاهي آناليتيکال و 5- بخش تحقيق و توسعه که داراي چندين نوع متفاوت بيوراکتور و دستگاه هاي پالايش و آناليز پروتئين ها است.

ظرفيت توليدي اين شرکت با توجه به بهره گيري از سيستم هاي کشت سلولي ويژه با چشم انداز برآورده ساختن نيازهاي ايران و دسترسي به بازارهاي منطقه و دنيا طراحي شده و با توليدات اين شرکت بالغ بر 120 ميليون دلار صرفه جويي ارزي از محل قطع واردات دارويي حاصل شده و پيش بيني مي شود در يک برنامه 5 ساله به صادراتي بالغ بر 70 ميليون دلار در سال دست يابد.

کارخانه توليد داروهاي بيوتکنولوژي ريوژن زيست دارو نهمين کارخانه از اين نوع در دنيا از جهت وسعت و سرمايه گذاري بوده و پس از تنها کارخانه‌اي که در دانمارک عامل خوني «فاکتور 7» ويژه بيماران هموفيلي را توليد مي کند دومين کارخانه از اين نوع در دنيا است که در حال حاضر براي 60 نخبه و تحصيل کرده عرصه دارويي کشور و 500 نفر ديگر اشتغال ايجاد کرده است.

رئيس جمهور همچنين از بخش هاي مختلف اين کارخانه بازديد کرده و با توضيحات دست اندرکاران اين شرکت در جريان مراحل طراحي، احداث و بهره برداري از آن قرار گرفت.




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1988

میهمان آنلاین

24557790

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA