جایگزین روغن پالم در لبنیات مشخص شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از افشاگری وزیر بهداشت و ماجرای روغن پالم در شیر و لبنیات، ابهامات بسیاری در اذهان عمومی ایجاد شد که گویا همه کارخانه‌های لبنی از این چربی گیاهی در محصولات پرچرب خود به نام شیر استفاده می‌کنند.

اما پس از آن صنایع لبنی طی توافقاتی که با سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو دیگر دستگاه‌های نظارتی داشتند متعهد شدند تا از پایان شهریور ماه روغن پالم را از همه تولیدات لبنی خود حتی آن دسته از محصولاتی که پیش از این برای استفاده از روغن پالم مجوز داشتند را نیز حذف کنند.

به گفته رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی پس از این تفاهم نامه مکاتبات بسیاری با کارخانه‌های لبنی سراسر کشور صورت گرفته و مقرر شده روغن پالم از همه محصولات لبنی حذف شوند.

وی افزود: از این تاریخ به بعد در تولیدات لبنی به جای استفاده از روغن پالم از چربی طبیعی موجود شیر و چربی حیوانی استفاده می‌شود.

استفاده از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر به این صورت است که به عنوان مثال برای تولید شیر یا ماست پرچرب از خامه با 40 درصد چربی البته با اندازه و دوزهای مشخص استفاده می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseروغن پالمچربی طبیعیلبنیاتجایگزینسازمان غذا و دارو


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4786

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

243

میهمان آنلاین

24498797

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA