ایرانیها 220 لیتر کمتر از اروپاییها شیر و لبنیات می خورند/ اتفاق خوب روغن پالم

دکتر رسول دیناروند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد که سرانه تولید شیر و لبنیات در کشورمان 130 لیتر است اما سرانه مصرف حدود 80 لیتر است که در مقایسه با میانگین جهانی که 120 لیتر و نسبت به کشورهای اروپایی که 300 لیتر است، خیلی کمتر است.

وی در عین حال سرانه مصرف میوه و سبزیجات در کشورمان را بالاتر از میانگین جهانی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه مصرف میوه و سبزیجات در بین مردم از وضعیت بهتری نسبت به شیر و لبنیات برخوردار است.

دیناروند به موضوع استفاده از روغن پالم در لبنیات پرچرب اشاره کرد و گفت: اتفاق خوبی که در این ماجرا افتاد، این بود که مردم به سمت مصرف لبنیات کم چرب گرایش پیدا کردند بطوریکه تولید و فروش محصولات لبنی کم چرب در هفته های گذشته به 2 تا 3 برابر رسیده است و این مسئله همان چیزی است که ما دنبال می کنیم و از مردم می خواهیم از لبنیات کم چرب استفاده کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه تا قبل از ماجرای روغن پالم میزان مصرف لبنیات پرچرب و کم چرب 70 به 30 بود، ادامه داد: حالا این وضعیت کاملا برعکس شده و حتی تا 80 درصد مصرف لبنیات کم چرب را شاهد هستیم و 20 درصد لبنیات پرچرب.

دیناروند با تاکید بر اینکه مصرف لبنیات کم چرب به نفع سلامت مردم است، از توزیع شیر ساده در سطح مدارس ابتدایی و راهنمایی خبر داد و گفت: قرار است دانش آموزان در هفته سه نوبت شیر بخورند.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستHSEشیر و لبنیاتروغن پالممصرف سرانهمیانگین جهانیکمترمیوه و سبزیجاتلبنیات کم چرب


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

420

میهمان آنلاین

24564413

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA